דף הבית » בלוג » רטבים לבשר

רטבים לבשר

כמעט כל חובב בשר יעיד: בשרים, ובמיוחד בשרים צלויים, הם מצוינים וטעימים בפני עצמם ולרוב לא דורשים יותר משמן זית, מלח ופלפל שחור. אבל אם אנחנו רוצים לקחת את המנה לשלב הבא ולהעצים את טעמי הבשר, אפשר בהחלט גם לשלב עם הבשר רוטב שנוכל להכין בעצמנו. בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם 4 רטבים מומלצים לבשר, שתוכלו להכין בקלות ובמהירות במטבח הביתי שלכם, ולהפוך את נתח הבשר שלכם למעדן. אז בואו נתחיל להכין!

רטבים לבשר

רטבים מומלצים לבשר ועל האש

רוטב צ’ימיצ’ורי

היישר מהמטבח הארגנטינאי, שחלק בלתי נפרד ממנו הוא בשרים טובים וטריים, מגיע אלינו רוטב הצ’ימיצ’ורי. מדובר במטבל מעולה העשוי מתערובת עשבי תיבול כמו פטרוזיליה, כוסברה ואורגנו, בצל, שום, שמן זית, חומץ בן יין לבן, גמבה או פלפל חריף וכמובן מלח ופלפל גרוס. את כל הטוב הזה מערבבים וטוחנים במעבד מזון או קוצצים היטב, וקיבלתם הרוטב המושלם לבשרים לעל האש, ובמיוחד לסטייקים עסיסיים וטובים. לא לשווא הצ’ימיצ’ורי הוא הרוטב הקבוע בכל ארוחה ארגנטינאית, והוא יעניק לבשר שלכם טעמים מצוינים של טריות ורעננות.

רוטב ברביקיו קלאסי

כשמדברים על רוטב לבשר ועל האש – מדברים על רוטב ברביקיו. הוא מגיע אלינו מהמטבח האמריקאי שברביקיו ועל האש הם לא פחות מסמל תרבותי עבורו. בכל סגנון צלייה ועישון האמריקאים נוטים להשתמש בסוגים אחרים של רוטבי ברביקיו ובאופנים שונים, כמו תערובת תבלינים יבשה שמתבלים בה לפני הבישול או רוטב סמיך שמושחים בו את הנתח בזמן הצלייה ולאחריה. אז נכון, תוכלו לקנות בקבוק של רוטב ברביקיו מהסופר. אבל אם תרצו לקחת את המנגל שלכם לשלב הבא – אל תהססו להכין את הרוטב בעצמכם. לרוב המצרכים לרוטב די בסיסיים, כמו חרדל, רוטב סויה, דבש, בצל, שום, צ’ילי יבש, קטשופ ועוד.

רוטב סלסה קריאולה

רוטב ארגנטינאי נוסף שישתלב מצוין עם בשרים הוא רוטב סלסה קריאולה. זהו הרוטב הקלאסי שבא נהדר בתוך לחמנייה יחד עם נקניקיית צ’וריסו עסיסית ופיקנטית, והוא יכול להתאים לשלל נתחי בשר אחרים וגם לדגים טריים מטוגנים או צלויים. למעשה הרוטב הזה הוא שילוב בין סלסה לבין הצ’ימיצ’ורי האהוב: עגבניות, שום, בצל, פלפל אדום, פטרוזיליה, שמן צמחי, חומץ מלח ופלפל – ויש לכם מטבל שיעשה לכם חגיגת טעמים בפה.

רוטב איולי חרדל ולימון

רוטב איולי הוא בעצם מיונז, אבל בגרסה משודרגת ומשופרת פלאים שאתם מכינים במטבח הביתי שלכם. מדובר ברוטב שצריך להשקיע בהכנה שלו, כדי שיצא במרקם המדויק ולא “יישבר” במהלך ההכנה. לרוטב האיולי הקלאסי יש כמה גרסאות, ואחת מהן היא תוספת של חרדל ולימון, שתתאים במיוחד לבשר, ללחמניית ההמבורגר שלכם או לפיש אנד צ’יפס. בגדול, תצטרכו להכניס למעבד מזון חלמונים, מיץ מלימון, חרדל דיז’ון, מלח, פלפל שחור גרוס ושום, ולאחר מכן למזוג בזהירות ובהדרגתיות שמן זית. שימו לב – משום שהמטבל מבוסס על ביצים חיות, הוא לא יוכל לשרוד יותר מיומיים-שלושה במקרר, ולכן כדאי להשתמש בו כל עוד הוא טרי.

איך משתמשים ברטבים לבשר?

אז אחרי שהחלטתם על רוטב שיעשיר את נתח הבשר שלכם ואת הארוחה כולה, שימו לב שאתם משתמשים בו נכון. מה הכוונה? יש רטבים שהם מתאימים להוספה רק לאחר הבישול או הצלייה, כמו רוטב צ’ימיצ’ורי, סלסלה ואיולי, ואילו יש רטבים שתוכלו להשתמש בהם גם בזמן הצלייה, כמו ברביקיו שהוא מעולה גם להקפצה במחבת, כמו לכנפי עוף. רוב הרטבים אינם מתאימים להשריית הבשרים או העופות, ואם אתם מעוניינים שהם יספגו טעמים וניחוחות עדינים, הכינו מרינדה מתאימה והשרו אותם למשך כמה שעות.

סיכום

מנה טובה וטעימה מתחילה כמובן בבשר איכותי וטרי, ואיתו תוכלו לשלב כל רוטב לבשר שאתם אוהבים. הכינו את הרטבים שלכם לפי מתכון וכמויות מדודות כדי לקבל רוטב עם טעמים טובים ומאוזנים, ואל תהססו להכניס גם את הטוויסט שלכם. בתיאבון!

רטבים לבשר רטבים לבשר