דף הבית » בלוג » טיפים להכנת כריך בשר

טיפים להכנת כריך בשר

בא לכם ארוחה בשרית כיפית וטעימה בבית? רוצים להתפנק מכריך משובח באמצע יום העבודה או הלימודים? אין ספק שכריך בשר יעשה עבורכם את העבודה. ההכנה של הכריך לא מסובכת או ארוכה במיוחד, התוצאה פשוט נהדרת, ותמיד תוכלו לגוון ולשנות את התוספות לקראת הכריך הבא שתכינו. נשמע טעים? בעמוד הבא ניתן לכם טיפים להכנת הכריך הבשרי המושלם – אז בואו נתחיל

טיפים להכנת כריך בשר

בא לכם ארוחה בשרית כיפית וטעימה בבית? רוצים להתפנק מכריך משובח באמצע יום העבודה או הלימודים? אין ספק שכריך בשר יעשה עבורכם את העבודה. ההכנה של הכריך לא מסובכת או ארוכה במיוחד, התוצאה פשוט נהדרת, ותמיד תוכלו לגוון ולשנות את התוספות לקראת הכריך הבא שתכינו. נשמע טעים? בעמוד הבא ניתן לכם טיפים להכנת הכריך הבשרי המושלם – אז בואו נתחיל

המעטפת המושלמת

למרות שהעיקר בכריך בשר הוא הבשר כמובן, אי אפשר להתעלם מהתפקיד של הלחם. הלחם מהווה את המעטפת לכל הטוב שנמצא בתוכו, ולכן אם לא נבחר את הלחם המתאים והטרי ביותר לכריך, הוא כנראה לא יצא מושלם כמו שנרצה. לכריך בשרי טוב תוכלו ללכת על לחמנייה רגילה או באגט, אך חשוב לשים לב שזוהי לחמנייה טרייה, רכה ואוורירית, ובוודאי לא יבשה. בחלק מהסנדוויצ’ים גם לחמניית המבורגר עגולה יכולה להתאים, וכן גם לחם מחמצת טרי יעשה את העבודה.

אם אתם במצב רוח להשקיע במיוחד בכריך שלכם, או שאתם מתכוונים להכין ארוחת כריכים בשריים חגיגית, בהחלט תוכלו לאפות בעצמכם את הלחמים. אין ספק שזה לוקח זמן ומדובר במאמץ לא קטן – אבל אין ספק שהטעם והטריות מורגשים.

בשר מומלץ לכריך בשר

זה הזמן לעבור לגולת הכותרת שלנו – הבשר. בסופו של דבר החלק העיקרי כאן הוא הבשר, והוא גם זה שדורש את רוב זמן ההכנה.

כשמדובר בכריכי בשר חשוב לזכור שיש אופציות רבות להכנה. אפשר להשתמש בסוגים שונים של בשרים או לשלב ביניהם לפי ההעדפה והטעם. חשוב לשים לב גם לאופן ההכנה – את חלק מהבשרים, כמו למשל אנטריקוט, אנו נצלה במחבת או בפלאנצ’ה, לעומת בשרים אחרים שיצטרכו בישול ארוך בנוזלים כגון בשר אסאדו.

אבל זה לא משנה באיזה סוג בשר אתם בוחרים לכריך שלכם. זכרו שבסופו של דבר מה שמשפיע על התוצאה הסופית ועל הטעם הם כמובן האיכות והטריות של הבשר. בשר קונים אך ורק בקצבייה איכותית ונקייה שאתם סומכים עליה, וכשמדובר בבשר לכריך בשר, אנו ממליצים לכם לרכוש בשר טרי. כך תוכלו להיות בטוחים שהבשר שלכם יצא רך, עסיסי ובעל טעמים טובים.

אז איזה בשר מומלץ לכריך? לפניכם 3 אפשרויות לכריכי בשר טובים והבשרים המומלצים בעבורם:

לכריך בשר מפורק

אם אתם טיפוסים של בשר רך ונימוח אתם חייבים לנסות כריך בשר מפורק. את הכריך הזה ממלא בדרך כלל נתח המתאים לבישול ארוך, שבמהלכו הוא מתפרק לסיבים, כמו למשל צוואר, צלי כתף, אונטריב וכמובן אסאדו. בבישול הארוך מתפרק הקולגן שבבשרים האלו, ולצד החלקים השומניים הוא נותן להם את המרקם העסיסי והנימוח. נוסף על כך, לנתחים אלו, ובמיוחד האסאדו, יש טעמים בשריים עמוקים, מה שלגמרי יכול להפוך כל ביס לטעים במיוחד.

אם כן, לכריך בשר מפורק מומלץ ללכת על אסאדו בקר טרי עם עצם, לבשל אותו בישול ארוך בסיר או בתנור, להוציא אותו ולפרק אותו היטב לסיבים. לאחר מכן ניתן לתבל לפי הטעם ולהוסיף רוטב לבשר, כמו רוטב ברביקיו, שיהפוך אותו לעסיסי ולמלא בטעם.

לכריך סלופי ג’ו

אם כבר מדברים על כריכי בשר עסיסיים, אי אפשר שלא להזכיר את הסלופי ג’ו. הסלופי ג’ו הוא כריך בשר נהדר ועסיסי המגיע אלינו מהמטבח האמריקאי, אך בשונה מכריך אסאדו מפורק – ההכנה כאן היא מהירה יותר, והתוצאה לא פחות טעימה. הבשר שתצטרכו כאן הוא בשר טחון טרי, ותוכלו ללכת גם על בשר טחון טרי עם שומן כבש בשביל אקסטרה שומניות ועסיסיות (בהנחה שאתם אכן אוהבים את טעמו של הכבש). את הבשר הטחון מטגנים במחבת עם תבלינים, שום, בצל ורוטב עגבניות מתוק או ברביקיו, וישר מעבירים ללחם בדרך כלל.

לכריך רוסטביף

רוסטביף הוא למעשה נתח בשר שמכינים אותו שלם בצלייה בתנור, ולאחר מכן פורסים אותו לפרוסות דקות. הנתחים המתאימים לרוסטביף הם בדרך כלל סינטה, פילה, אנטריקוט או שייטל. לפני הצלייה בתנור, חשוב למרוח ולתבל היטב את הנתח בכל טוב, וכך יתקבל בשר מלא בטעמים. אז לכריך רוסטביף אפשר ללכת על סטייק אנטריקוט מינוט טרי, לעסות אותו היטב בתיבול מתאים ולהכניס לתנור לזמן המתאים (הזהרו שלא לייבש אותו). פורסים את הבשר המוכן באמצעות סכין חדה ואיכותית, וממלאים את הכריך.

כך תכינו כריך בשרי מושלם

הכנתם את הבשר האהוב עליכם? זהו הזמן להרכיב את הכריך! חלק בלתי נפרד מרוב כריכי הבשר הם ירקות (צלויים או לא) ורטבים לבשר. אז הינה האפשרויות להרכבת כריך בשרי:

  • ירקות צלויים – ירקות צלויים או מוקפצים במחבת יכולים להשתלב כאן מעולה, כמו למשל בצל, עגבניות, פטריות ופלפלים. בחלק מהמתכונים, כמו בסלופי ג’ו, הירקות הם ממש חלק מההכנה של הבשר. אבל בכריכים אחרים כמו כריך אנטריקוט למשל לגמרי תוכלו להוסיף ירקות מוקפצים שיוסיפו לכם טעמים.
  • ירקות טריים – כמובן שלא נשכח ירקות טריים לסנדוויץ’ שלנו. ירקות בכריך יכולים להוסיף רעננות, טעם וקראנצ’יות, ומומלץ להוסיף בדרך כלל ירקות כמו בצל סגול, עגבנייה, מלפפון, מלפפון חמוץ, כרוב לבן וכך הלאה. לגמרי מדובר בבחירה שלכם ובטעם אישי – אך בכל מקרה חשוב לשים לב שאתם חותכים את הירקות בגודל המתאים ומספיק דק, כדי שיהיה לכם קל ונוח יותר לנגוס בכריך.
  • רטבים – לפעמים הרטבים הם חלק בלתי נפרד מהמנה, כמו למשל כשמכינים סלופי ג’ו, אבל ברוב הפעמים כדי ליצור את הכריך המושלם בעבורכם כדאי להוסיף לו את הממרחים או הרטבים המועדפים עליכם, והם יוסיפו טעמים שישתלבו מצוין וכן גם קצת עסיסיות. הרטבים הקלאסיים יתאימו לסנדוויץ’ כזה, כמו חרדל, מיונז, רוטב ברביקיו, קטשופ, צ’ילי או פסטו, ואם בא לכם לשלב קצת מקוריות ותחכום תוכלו להכין קרם פלפלים או חצילים.

מה אוכלים ליד?

כשהכריך טעים ומלא בכל טוב לא חייב לאכול אותו עם תוספות בצד – אבל הן ממש יכולות לשדרג את הארוחה, ובמיוחד אם מדובר בארוחה חגיגית עם חברים או משפחה. אז מה תוכלו להכין בצד?

  • סלט – ובכן סלט טרי יכול להוסיף רעננות לכל הארוחה הזאת, והוא יכול להתאים בעיקר אם בא לכם תוספת בריאה ליד הכריך.
  • שעועית ירוקה – ממשיכים את הקו הבריא והרענן עם שעועית ירוקה שההכנה שלה סופר קלה ומהירה. קונים שעועית ירוקה קפואה, מרתיחים מעט במים חמים, קצת מלח ופלפל שחור – והרי לכם מנה טעימה וקלילה. אפשר לשדרג ולהקפיץ אותה במחבת עם רוטב טריאקי או צ’ילי ומעט שומשום.
  • צ’יפס – הגענו לתוספת הקלאסית לארוחה כזאת. תוכלו להכין את הצ’יפס הקלאסי, או צ’יפס בטטה או בכלל לערבב בין השניים. אם אתם רוצים לשדרג אפשר לפזר מעל הצ’יפס כשהוא חם בולגרית מגורדת.
  • טבעות בצל – עוד נשנוש קליל וכיפי ליד הכריך. אם אתם קצרים בזמן אפשר לטגן פשוט טבעות בצל קנויות, אבל אם אתם רוצים להתפנק עם טבעות בצל טעימות ממש, נסו להכין אותן בעצמכם.

ומה שותים?

המשקה הקלאסי ליד כריך בשר הוא כנראה בירה. אם כן, תוכלו ללכת על הבירה האהובה עליכם, וכמובן שגם משקאות מתוקים או מוגזים אחרים יכולים להתאים בארוחה כזאת.

לסיכום

כריך בשר הוא אחד האפשרויות לארוחה טעימה ומשביעה במיוחד, שתוכלו לארוז בקלות ובנוחות ולקחת איתכם לעבודה, ללימודים או לטיול, וכמובן לאכול בארוחה חגיגית עם הקרובים שלכם. כדי להכין את הכריך המושלם כדאי לדאוג לחומרי גלם טריים ואיכותיים, ובהכנת הבשר רצוי להיצמד למתכון, וכך תוכלו ליצור את הביס המענג ביותר. בהצלחה ובתיאבון! 😊

טיפים להכנת כריך בשר טיפים להכנת כריך בשר