דף הבית » בלוג » אסאדו

אסאדו

חושבים על מנה מנצחת לחג? רוצים לבשל ארוחה משגעת למשפחה? נסו את נתח האסאדו – והתחילו לגרוף מחמאות. אם זו פעם ראשונה שאתם הולכים להכין את הנתח, מאמר זה נכתב במיוחד עבורכם ובו מידע, דרכי הכנה ומספר טיפים שימושיים.

 

 

אסאדו

מהו נתח האסאדו?

נתח האסאדו הוא למעשה נתח שנקרא קשתית או שפונדרה (Tire de Asado או Short Rib בלועזית) אך נוהגים לקרוא לו בישראל בשם אסאדו, שזהו שם של שיטת צלייה המקובלת באמריקה הדרומית (ועל כך נרחיב בהמשך). מדובר בבשר בקר שמספרו 9 אצל הקצב, שמגיע עם עצם ארוכה. זהו נתח סיבי ושומני ובבישול ארוך יתקבל נתח בשר עסיסי, עשיר בשומן נמס ומלא בטעמים בשריים עשירים ודומיננטיים.

מיקום הנתח בפרה

האסאדו נקצב מחלקה המרכזי של הפרה, בין החלק של האנטרקוט לחזה ומאחורי הרגל הקדמית. האסאדו מקוצב לא רחוק מנתח הטומהוק, שמגיע מהצלעות בחלק העליון.

הנתח בעולם ומקור השם

כפי שהזכרנו קודם, נתח האסאדו נקרא על שם שיטת צלייה המתבצעת על הגריל או מעל האש ישירות, שמקובלת במיוחד בדרום אמריקה ובעיקר בארגנטינה. השם אסאדו משמש בישראל בלבד כדי לתאר את הנתח הזה, בעוד בשאר העולם הוא נקרא בשמות אחרים. במאורע האסאדו במדינות דרום אמריקה נהוג להגיש את הבשר לצד רטבים שונים, דוגמת צ’ימיצו’רי וסלסה, וכן לצד בשרים צלויים נוספים, כמו צ’וריסוס בלחמנייה, מוז’חס ואיברים פנימיים נוספים. מנהג האסאדו החל במאה המאה ה-18 ע” הגאוצ’וס (קאובויים) והם היו צולים בשר גדול וטרי במשך שעות ארוכות קרוב לאש.

איך מכינים?

כדי ליהנות מעסיסיות ובשר רך וטעים, רצוי להכין את נתח האסאדו בבישול ארוך ולא בצלייה קצרה או הקפצה. כאן דרכי ההכנה המומלצות:

  • תנור – בישול ארוך בתנור היא אופציה מצוינת להכנת בשר אסאדו. מצד אחד אפשר לבשל אותו בתנור בתיבול בסיסי במכיל שום, שמן זית מלח ופלפל ולקבל תוצאה מדהימה. מצד שני, אפשר להכין את האסאדו גם בתבשיל קדירה הכולל למשל יין, בירה, רוטב ברביקיו וכדומה.
  • סו ויד – בשיטת הבישול סו ויד ניתן להגיע לרמת דיוק גבוהה ואחידה של בישול בשרים באופן כללי. בנוגע לאסאדו בבישול איטי, תוכלו לבחור במגוון מרקמים ודרגות עשייה של הבשר – ממרקם עסיסי ועד מרקם רך ונמס. גם בשיטת זו תוכלו לבחור את התיבול או הרוטב המועדף עליכם וליהנות מכל רגע.
  • גריל – דרך נוספת שאף מתקרבת לדרך המסורתית שעל שמה נקרא הנתח היא צלייה על גריל. את נתח האסאדו יש לצלות באיטיות ולשים לב למרחק המדויק בין הבשר לאש או לגחלים. לאחר מספר שעות של צלייה תנו לנתח לנוח, ותקבלו נתח נימוח ומלא בטעמים.
  • מעשנה – אם יש לכם בבית מעשנה כדאי לנסות להכין בה אסאדו. יש לברר תחילה מהו אופן ההכנה המדויק, הטמפרטורות, הזמן וסוג העץ שכדאי להשתמש בו בעישון אסאדו. לאחר ההכנה תנו לבשר לנוח, שלפו את העצמות והגישו.

טיפים חשובים

  • אצל הקצב – אם אתם מתכננים לרכוש אסאדו, כדאי לבקש מהקצב את החלק הקרוב ביותר לצלע ולא לחזה, ובקשו לחתוך אותו לנתחים ארוכים ועבים, אך שיתאימו לגודל התנור שלכם או המעשנת.
  • איכות הבשר – באסאדו, כמו בכל נתח בשר אחר, אין להתפשר בנוגע לאיכות ולטריות. אם אתם מתכננים לקנות אסאדו או כל נתח אחר, חשוב שתדעו כי במעדני גורמה אנו מספקים את בשר באיכות גבוהה, נקי ומוכן לשימוש. הקצביות שלנו בפריסה ארצית ישמחו לתת לכם שירות ובשר טרי מזני בקר מובחרים.
  • ליד האסאדו – נכון, אסאדו יכול לככב לבדו בתבשיל קדירה טעים ולהיות מצוין בתיבול בסיסי ופשוט. עם זאת, אפשר בהחלט להכין אותו כחלק מארוחת בשרים עשירה הכוללת למשל סטייק סינטה, פילה בקר ועוד (וכאן מגוון מתכונים לבשר לרשותכם).

לסיכום

אם מתחשק לכם להכין בשר עשיר ועסיסי – נתח האסאדו הוא בהחלט בחירה טובה לכך. תוכלו להכין אותו בדרך ההכנה המועדפת עליכם ולהקפיד על הזמנים ואופן הבישול, וליהנות בסוף מחגיגת טעמים מיוחדת. אתם מוזמנים לרכוש מאיתנו נתח אסאדו טרי, וליהנות מבשר טרי ואיכותי ללא פשרות. בהצלחה ובתיאבון!

 

 

אסאדו אסאדו