דף הבית » בלוג » טיפים ומתכונים לבישול בשטח

טיפים ומתכונים לבישול בשטח

בישול בשטח הפך בשנים האחרונות לטרנד ולחוויה שכל אחד חייב לעשות מפעם לפעם. בין אם יצאתם לקמפינג בכנרת עם המשפחה והילדים או בין אם לטיול בשמורת טבע עם כל החברים, בשלב מסוים האוכל והחטיפים יגמרו, איתם גם הכוחות להמשיך במסלול, הרעב יתחיל לדגדג בבטן ונרצה להכין ארוחת שטח טעימה וכיפית. לשם כך, נעצור בנקודה מסוימת שבה נקים את האוהל שלנו ונארגן את כל ציוד הבישול במטבח השטח המאולתר שלנו. אם פעם היינו מסתפקים בסיר פויקה וזורקים לתוכו כמה פחיות של שעועית ואורז, הרי שהיום בישולי השטח השתדרגו ועלו כמה רמות. היום באמצעות הציוד המתאים, אפשר להכין אפילו ארוחות שף שלמות, לא משנה באיזה אזור בטבע אתם נמצאים. אם כך אילו סוגי בישול יצליחו גם בשטח ובאיזה חומרי גלם אפשר לצלוח את בישולי השטח ולהפתיע את כל החברים שלנו לטיול? תמשיכו לקרוא ותגלו.

טיפים ומתכונים לבישול בשטח

בישול שכולם אוהבים: סוגי בישול שכדאי להכין בשטח

אין יותר מידי אפשרויות של בישול בשטח, ותהיו בטוחים שכולם יערבו אש. תמיד אפשר לעשות על האש בשטח, לבשל בסיר פויקה או במחבת על גזיה. בסיר הפוייקה תוכלו להכין תבשילים מגוונים, על האש בחוף הים שבו תוכלו לצלות בשרים ודגים וגם ירקות ,ועל הגזייה במחבת תוכלו להכין אפילו קינוחים ומאפים. הינה כמה רעיונות מגניבים:

שקשוקה בשטח

קל מאוד להכין שקשוקה בשטח, כל עוד יש את המצרכים הנחוצים. כל מה שתצטרכו הם כמה ביצים, רסק עגבניות, בצל למי שאוהב, פלפלים, תבלינים ושמן, וכמובן מחבת להכין עליה את כל הטוב הזה, קרש חיתוך, וסכו”ם. האש של הגזייה תספיק לכם להכנת שקשוקה ל-5 אנשים ואפילו יותר, תלוי בגודל המחבת שלכם.

בישול דגים בשטח

נסעתם לקמפינג בכנרת ודגתם כמה דגים טריים? נחשו מה, הם יכולים להיות ארוחת ערב נהדרת. הרי זה ידוע שאין דבר יותר טעים, זריז וקל מהכנת דגים טריים על האש בקמפינג. כל מה שתצטרכו בשביל להכין דגים טעימים הם מנגל, פחמים ורשת וכמובן לימון, מלח ופלפל.

קינוח מהיר בשטח

כן כן, אתם קוראים נכון. בהחלט אפשר להכין קינוחים מהירים, גם אם אתם מבשלים אותם בשטח. אפשר להכין קינוחים בכל שיטת בישול שתבחרו או שיש לכם גישה אליה. לדוגמה בסיר הפויקה תוכלו להכין פופקורן מתוק: כל מה שתצטרכו הוא חבילת גרגירי תירס, 2 כפות שמן או חמאה וסוכר. אחרי שתחממו מעט את השמן, שפכו לשם את גרגירי התירס ותנו להם להיפתח. מעליהם תוכלו לשפוך תערובת של סוכר וקינמון שתצפה ותמתיק את הפופקורן. אם אתם פחות בקטע של פופקורן, תוכלו להכין בשאריות לחם מארוחת הערב, קינוח של לחם מטוגן, חמאת בוטנים ובננות. נמיס על מחבת קצת חמאה או שמן ונטגן בה בננות חתוכות שנפזר עליהן מעט סוכר וקינמון, ואחרי שיהיו מוכנות נניח אותן על פרוסות הלחם שמרוחות בחמאת בוטנים.

טיפים שחשוב לדעת ולזכור

בישול בשטח דורש התארגנות מסוימת, ואף על פי שהרבה פעמים נדמה לנו שאפשר להסתפק במועט ולהסתדר עם מה שיש. בחלק מהמקרים בהחלט נוכל להסתפק בכמה טיפים להכנת כריך בשר לדרך, אך לא תמיד כך הדבר. לכן חשוב מאוד לזכור לקחת איתנו חומרי גלם שיהיו עמידים לפחות ליממה בלי קירור כמו ירקות ופירות, גבינות שמנות ואם נרצה להשתמש בבשר אז כמובן שניקח לדרך בשר בקר קפוא בצידנית כדי שלא יתקלקל לנו במסלול או בדרך. מצד שני חשוב מאוד גם לזכור שהשטח אומנם מאפשר לנו להכין מנות שונות ומגוונות, אך עדיין לא תמיד תהיה לנו אפשרות להכין מתכונים מורכבים שדורשים מכשור ושיטות הכנה מיוחדות.

ציוד לבישול שטח

הציוד הכי חשוב שנצטרך לדאוג לקחת איתנו לכל טיול קמפינג או מסלול שנעשה, כדי שנוכל להבטיח לעצמנו נוחות מקסימלית בבישול האוכל שלנו הוא:

  • גזיה – גם להכנת אוכל וגם לקפה של הבוקר.
  • סכו”ם – סכינים לחיתוך, כף עץ ומלקחיים לבישול, ומזלגות וכפות לאכילה.
  • קרש חיתוך – לחתוך ירקות, פירות, לחם ובשר וגם משטח שעליו יהיה לנו נוח להכין דברים נוספים בהיעדר משטח ישר או שולחן בטבע.
  • תבלינים – בלעדיהם לא משנה איזו מנת שף נכין, היא כנראה לא תהיה כל כך טעימה. תמיד כדאי לקחת איתנו את תבליני הבסיס שהם מלח, פלפל, סוכר ושמן.
  • סיר פויקה – שבו נוכל להכין שלל של תבשילים.
  • רשת צליה – אם יש לכם מנגל או לא, רשת צליה יכולה לשרת אתכם היטב אם תבחרו להכין מטעמים שונים על אש גלויה.

סיכום

בישולים עם כל המשפחה או עם החברים בשטח, יכולים להיות חוויה נהדרת שתיזכר גם היא כחלק מהטיול או מהקמפינג שהחלטתם לעשות ביחד. תוכלו לעסוק במלאכת הבישול כולכם ביחד וליצור לכם אווירה מיוחדת וכמובן גם ארוחה טעימה. לא משנה באיזו צורה תבחרו לבשל את האוכל שלכם, תזכרו שלכל צורת הכנה בשטח יש תבשילים ואוכל שמתאימים ספציפית לה, אז היערכו בהתאם ואל תשכחו את הדבר הכי חשוב, מצב הרוח! הוא יהפוך כל ארוחה בשטח לטעימה.