דף הבית » בלוג » תבשילי קדירה – איך עושים את זה נכון?

תבשילי קדירה – איך עושים את זה נכון?

קדירה הם המנה האולטימטיבית שמוכיחה את עצמה כבר במשך שנים בתרבויות קולינריות מכל רחבי העולם. המנות האלה, שמוכנות בסיר אחד, מציעות איזון מושלם בין כמה חומרי גלם ואפשר להכין אותן כמעט עם כל הירקות והקטניות שתעלו על דעתכם, ולהוסיף להן גם נתחי בשר עשירים בטעם. הקדירה היא תבשיל מושלם להכנה לאירוח של אנשים, לבישול מחוץ לבית בתנאי שטח וטיולים או לארוחת ערב חמימה וקלה להכנה עם המשפחה. והחלק הכי כיפי במנה זו הוא שתוכלו תמיד לשלב בה אך ורק את מה שאתם אוהבים. אז איך מכינים תבשילי קדירה מנצחים, ואיך אפשר לגוון בהכנת התבשילים השונים? הינה כל מה שצריך לדעת.

תבשילי קדירה – איך עושים את זה נכון?

סוגי תבשילי קדירה

קיימים לפחות שלושה סוגים של תבשילי קדירה שכולם יכולים להכין וגם ליהנות מהם. סוגי תבשילי הקדירה מתחלקים לפי המרכיב העיקרי אשר יעניק להם את טעמם וסביבו התבשיל יבנה. משמע, מרכיב אחד שיקבע מה יהיו שאר המרכיבים המתווספים. ואלו הם הסוגים הקיימים:

  • תבשילי קדירה בשריים: אלו תבשילי קדירה אשר יהיו מורכבים מחלקי בשר בקר או כבש או מעוף, בשילוב ירקות שורש כמו גזרים ותפוחי אדמה, ויבושלו ברוטב עשיר וסמיך.
  • תבשילי קדירה צמחוניים או טבעוניים: אלו תבשילי קדירה שיכילו סוגים רבים של ירקות, דגנים וקטניות שיכולים להיות לא פחות טעימים ומשביעים מתבשילים בשריים. אלו תבשילי קדירה שיתאימו לאנשים בעלי צרכים תזונתיים מסוימים או העדפות צמחוניות וטבעוניות.
  • תבשילי קדירה לארוחת בוקר: אלו יהיו תבשילי קדירה המתאימים יותר לארוחות הבוקר או ה”בוהריים” המוקדמות. לרוב קדירות כאלו יכילו ביצים או גבינות בשילוב של ירקות כמו שעועית, פטריות ותרד, ובשרים הנפוצים בארוחת הבוקר כמו נקניקיות.

איך תכינו תבשיל קדירה מנצח?

כדי להכין את תבשיל הקדירה המנצחת, עליכם לשים לב לכמה תנאים שיתקיימו יחדיו וישתלבו בצורה המתאימה ליצירת קדירה טעימה.

בשר משובח

כאשר נכין קדירת בשר, איכות הבשר שנבחר לתבשיל שלנו תקבע את טעמו ותשפיע מאוד על התוצאה הסופית. לכן, כדאי מאוד לשלב בשר איכותי טרי שמגיע מקצבים וחנויות מוכרות. כך תדעו לבחור בשר איכותי ולהשתמש בנתחי כתף בקר או אסאדו טריים, אשר נחשבים לנתחים עמידים בבישול ארוך, שמשחררים טעמים עמוקים לתבשיל בהדרגה ויכולים להתאים לירקות ולתבלינים מגוונים.

מרכיבים טריים

שימוש במרכיבים טריים ועונתיים, יכול להשפיע מאוד על הטעמים והמרקמים של תבשיל הקדירה שלכם. לכן תמיד כדאי לשלב ירקות צבעוניים שונים כמו גזרים, פלפלים, בצלים ועגבניות שיוסיפו נפח טעם ועומק נוסף לעשבי תיבול טריים כמו טימין, רוזמרין ופטרוזיליה.

השחמת הבשר

השחמת הבשר לפני שילובו בתוך הקדירה הוא שלב חשוב בבישול קדירה מעולה. הליך זה נועל את טעמי ואת מיצי הבשר בתוך הנתח וכמו כן מוסיף טעם עשיר למנת הקדירה שלכם. חשוב לעשות זאת על מחבת יצוקה כבדה שעליה מעט שמן עד שנתח הבשר יהפוך את צבעו לחום-זהוב ותופיע עליו שכבה של חריכה.

תבלינים

כדי להכין תבשיל קדירה מאוזן וטעים חשוב מאוד להשתמש בתבלינים ובעשבי תיבול אשר יחמיאו לשאר חומרי הגלם שתשלבו בקדירה שלכם, ולא יהיו דומיננטיים יתר על המידה. החל משילובים קלאסיים כמו שום, אבקת בצל ופפריקה לשילובים של כמון או כוסברה ואפילו קארי, צ’ילי וסומק.

נוזלים

הנוזלים שנוסיף לתבשיל הקדירה ישמרו עליו מהתייבשות במהלך הבישול, ייצרו את הרוטב של התבשיל ויוסיפו טעמים נוספים שיהיה בסיס פרופיל הטעם של התבשיל שלנו. נוכל להוסיף ציר עוף או בקר, יין או אפילו רוטב עגבניות, תלוי במתכון שבו תרצו להשתמש.

זמן בישול

זמן הבישול המדויק להכנת תבשיל קדירה מנצח הוא אינו מדויק, וככל שתחזיקו אותו במשך יותר זמן על אש או טמפרטורה נמוכה, כך תוכלו ליהנות מטעמים עמוקים ועשירים יותר של כל חומרי הגלם המשתלבים יחדיו ומבשר רך ועסיסי.

לסיכום

תבשילי קדירה הם הדרך לשמח את האנשים היקרים לכם, ולספק להם ארוחה מאוזנת שמכילה את כל אבות המזון. תוכלו להכין קדירות ולהוסיף להן מרכיבים שאתם אוהבים ולגוון בסוגי הבשר ובתבלינים שתוסיפו ליצירת קדירות איכותיות ומנחמות.