דף הבית » בלוג » איך לפלט דג בצורה הנכונה

איך לפלט דג בצורה הנכונה

אין ספק שארוחת דגים טובה מתחילה בדגים טריים וטובים. לא פעם דגים טריים נמכרים שלמים, ואם תרצו לפלט אותם תצטרכו לבקש מהקצב או לעשות זאת בעצמכם. ולכן, אם אתם מעוניינים לפלט דג בקרוב ולא יודעים כל כך איך להתחיל, הכנו לכם מדריך קצר שיוכל לתת לכם כיוון

איך לפלט דג בצורה הנכונה

אין ספק שארוחת דגים טובה מתחילה בדגים טריים וטובים. לא פעם דגים טריים נמכרים שלמים, ואם תרצו לפלט אותם תצטרכו לבקש מהקצב או לעשות זאת בעצמכם. ולכן, אם אתם מעוניינים לפלט דג בקרוב ולא יודעים כל כך איך להתחיל, הכנו לכם מדריך קצר שיוכל לתת לכם כיוון

מה צריך כדי לפלט דג

  • דג טרי – לפני הכול חשוב לוודא שהדג שיש לכם הוא דג טרי ואיכותי, ויש כמה סימנים לבדוק זאת, למשל על פי הריח, צבע הזימים והעיניים. אבל בכל מקרה, כדי להימנע מהתעסקות בדג מקולקל או לא איכותי, חשוב לרכוש אותו רק במקום אמין שאתם סומכים עליו שיספק בעבורכם את הסחורה הטובה ביותר.
  • סכין חדה ואיכותית – כדי לפלט את הדג באופן מדויק וקל יותר, צריך להצטייד בסכין חדה ואיכותית. אם אתם מתכוונים לפלט דגים לעיתים קרובות יותר, כדאי אפילו לרכוש סכין פילוט גמישה, שהיא למעשה הסכין הטובה ביותר לפעולה הזאת. שימו לב שככל שעובר הזמן הסכין מתקהה, ועל כן יש להקפיד גם על השחזת הסכין מדי פעם.
  • פינצטה – חשוב לדאוג גם לפינצטה מיוחדת לפילוט דגים. בעזרת הפינצטה הזו אנו למעשה נוציא את העצמות הקטנות מהדג, שכן לא ניתן להוציא אותן ביד. שימו לב שהפינצטה הזו נראית שונה מהפינצטה שאנו מכירים – היא לרוב רחבה יותר וגדולה יותר.
  • קרש חיתוך – כאן לא צריך להרחיב יותר מדי, פשוט דאגו שיש לכם קרש חיתוך נקי שתוכלו לעבוד עליו. שימו לב שרבים נוהגים להפריד בין קרשי החיתוך במטבח, כאשר אחד משמש לירקות והאחרים לבשר ולדגים.

איך מפלטים דג

אז אחרי שיש לכם את כל מה שאתכם צריכים בשביל לפלט דג, הגיע הזמן לדבר על איך עושים את זה כמו שצריך.

חיתוך נכון

בשלב הראשון, יש להניח את הדג על צידו, ולחתוך אותו לאורך הגב שלו מתחילתו ועד סופו. חשוב לבצע את החיתוך כמה שיותר קרוב ומדיוק לאדרה – כלומר לעצם הארוכה שחוצה את הדג לאורכו. לאחר מכן, מכניסים את הסכין לקצה של הדג וחותכים לכיוון הראש אך עדיין לא מפרידים את הנתח מהדג.

לאחר מכן הופכים את הדג ומבצעים את כל הפעולות שהזכרנו גם בצידו השני. לבסוף, הפרידו את הפילטים מן העצמות בזהירות – והינה לכם 2 פילטים שכמעט מוכנים להכנה.

הוצאת עצמות

את העצמות הקטנות שנשארו בפילטים הוציאו בעזרת הפינצטה בזהירות. תוכלו למשש את הדג בזהירות כדי לא להידקר, ולאתר את הקוצים הקטנים.

טיפ חשוב

נשארו האדרה, עוד עצמות קטנות, חלק עליון דק למעלה, וכן הראש של הדג. מצד אחד, תוכלו לזרוק אותם לפח, אבל מצד שני תוכלו לנצל אותם כדי להכין ציר דגים. החלקים הללו נפלאים להכנת ציר דגים, ועל כן ניתן לשמור אותם למטרה זו, ובמיוחד אם מדובר בכמות יפה יחסית. ציר דגים הוא בסיס מעולה למגוון מאכלים, וכן תוכלו להקפיא אותו ולהשתמש בו במידת הצורך.

טיפים להכנה של הדג

אז אחרי שיש לכם פילטים של דג, הוא מוכן להכנה. את רוב סוגי הדגים המפולטים ניתן להכין במגוון דרכים, כמו בישול, צלייה או דגים על האש. בכל דרך שלא תבחרו להכין את הדג, הינה כמה טיפים שיוכלו להפוך את ההכנה למוצלחת:

  • לייבש את הדג – לפני שאתם מתחילים לעבוד עם הדג ולהכין אותו רצוי מאוד לייבש אותו באמצעות נייר מגבת. בעזרת הייבוש המרינדה או הרוטב שבו הוא מבושל יכולים להיספג בו טוב יותר.
  • צליית הדג – כשרוצים ליהנות מדג צלוי, חשוב להקפיד להכין אותו כראוי. שימו לב שאומנם תנור או גריל נחשבים לשיטות הכנה מהירות וקלות יותר, אבל לא מדובר ב”שגר ושכח”, אלא שיש לבדוק את הדג מדי פעם ולא להשאיר אותו ליותר מדיי זמן, משום שהוא יכול להתייבש (כמו שקורה בעיקר עם דג סלמון). כמו כן, יש לצלות את הדג בחום גבוה, כדי למנוע את הידבקותו למשטח.
  • צריבת דג – ניתן להכין את הדג בצריבה על המחבת. דרך זו מתאימה במיוחד לדגים מפולטים – משום שהם דקים יותר, הם יכולים להתבשל כך כראוי. שימו לב שרצוי לשמן את הדג עצמו, ולא את המחבת, ולאחר מכן להניח אותו לצריבה.

לסיכום

למרות שפילוט דג יכול להיות תהליך קצת סבוך תחילה, זה משהו שבהחלט אפשר ללמוד, וכמובן להשתפר ולעשות אותו מדויק יותר עם הזמן. אנו מקווים שהטיפים יעזרו לכם לפלט דגים באופן הטוב ביותר ולהכין מהם מטעמים. בהצלחה!

איך לפלט דג בצורה הנכונה איך לפלט דג בצורה הנכונה