דף הבית » בלוג » טיפים לחזה עוף רך ועסיסי

טיפים לחזה עוף רך ועסיסי

חזה עוף הוא מקור מצוין לחלבון ממקור רזה, ובאמצעות שילוב נכון של טכניקות בישול ותיבול כל אחד יכול ליהנות ממנת חזה עוף בריאה, עסיסית וגם משביעה. בישול של חזה עוף אומנם דורש דיוק בכמה פרמטרים, החל בשלב הפשרת הבשר, דרך החיתוך של הנתח וכלה בשיטות הבישול שלו, אך אין זה אומר שהכנתו מסובכת. במאמר זה נסביר לכם כיצד תוכלו להכין מנת חזה עוף טעימה, נגלה לכם את הסוד לריכוך חזה העוף, ונספר לכם על טריק מנצח שיעניק למנה שתכינו מרקם של ענן וטעם גן עדן. רעבים? בואו נתחיל.

טיפים לחזה עוף רך ועסיסי

איך להפשיר חזה עוף?

קיימות דרכים שונות להפשרת חזה עוף חצוי או שלם במהירות וביעילות, ותוכלו לבחור בכל דרך שתתאים לכם. עם זאת, חשוב לזכור שצריך להתאזר במעט סבלנות ולהפשיר את חזה העוף לחלוטין לפני הכנת המנה כדי למנוע בישול שאינו אחיד ופגיעה במרקמו הרך והעסיסי. תוכלו לדוגמא להפשיר את חזה העוף שלכם במיקרו על תוכנית הפשרה מיוחדת, באמצעות הנחת הנתח באמבטיית מים קרים כאשר הוא אטום בשקית ניילון או בהנחת חזה העוף שלכם אטום במקרר למשך כמה שעות.

חזה עוף פרוס – איך כדאי לחתוך את החזה?

כדי לשמור על המרקם הרך של בשר חזה העוף שנכין, על הטעם שלו וגם על העסיסיות שלו, עליכם לוודא שאתם חותכים אותו נכון. עניין הצורה של החיתוך נכון לכל מיני סוגים של הכנת מנות בשר, למשל בהכנת פסטרמה ביתית, שם החיתוך עוזר להפוך את הבשר לרך יותר ולקל יותר ללעיסה. יש לחתוך את החזה בשימוש בסכין עבה ולחתוך נגד הסיבים במאונך לסיבי השריר. חשוב לוודא שהחתיכות של הבשר הן בעלות עובי זהה כדי לוודא שהן מתבשלות בצורה אחידה.

איך מכינים חזה עוף מושלם?

הכנת חזה עוף מושלם דורשת מעקב אחר כמה שלבים ובחירה בשיטות הבישול הנכונות. הינה כמה שיטות פופולריות להכנת חזה עוף ולתיבול טעים:

צלייה

אפשר לצלות חזה עוף על מחבת רגילה, בתנור או בגריל, והשלב הכי חשוב בהכנה בשיטות אלו הוא חימום מראש של המחבת או התנור. לאחר מכן, עליכם לוודא שתיבלתם היטב את חזה העוף במלח ופלפל, ברטבים לבחירתכם או בעשבי תיבול כמו רוזמרין. ידעתם כמה חלבון יש בחזה עוף? בערך 31 גרם חלבון ל-100 גרם עוף לא מבושל, כמות המסוגלת להשביע אתכם בארוחת הצוהריים ולספק לכם מנה בריאה של חומרים החיוניים לתפקוד הגוף.

מרינדה

מרינדה היא התיבול שישפיע על טעם המנה שתאכלו. תוכלו להכין את המרינדה משילוב של נוזלים ותבלינים יבשים כמו חרדל ודבש עם אורגנו ופפריקה או שמן זית עם שום, מיץ לימון, טימין ורוזמרין. השאירו את חזה העוף במרינדה למשך חצי שעה לפחות כדי שיספוג את הטעמים של המרינדה, ואם יש לכם זמן אז כדאי להשרות אותו במרינדה למשך לילה שלם כדי להעצים את הטעמים במנה.

ריכוך חזה עוף בקורנפלור

שיטה נוספת לריכוך חזה העוף היא השרייתו באבקת קורנפלור. תוכלו להניח את רצועות חזה העוף בצלחת קורנפלור, לכסות אותו היטב מכל צדדיו ולתת לו לנוח מעט זמן לפני הבישול. כאשר תחליטו לבשל אותו, יהיה עליכם “לאבק” אותו מעט ולהוריד ממנו שאריות אבקת קורנפלור שאינן נחוצות. כדי לשפר את טעמו של חזה העוף, אפשר להוסיף לאבקת הקורנפלור תבלינים כמו מלח, פלפל, פפריקה ועשבי תיבול שאתם אוהבים.

טריק מנצח – לכסות מייד

כדי לשמור על טריותו ועל רכותו של חזה העוף לאחר הבישול יש טריק אחד שכדאי לכם להכיר, והוא כיסוי מיידי של חזה העוף בנייר כסף למשך כ-10 דקות. בין שהנחתם את חזה העוף בצלחות הגשה או בכלי אחסון מיוחד, חשוב מאוד לכסות אותו מייד בנייר כסף אשר יאטום את החום והנוזלים העסיסיים בתוך חזה העוף.

לסיכום

חזה עוף הוא חומר גלם מצוין לבישול ולהכנה מהירה של מנה משביעה ומלאת חלבון לארוחת הצוהריים או הערב. באמצעות השיטות שלנו, הטיפים והטריקים המיוחדים תוכלו ליהנות ממנות חזה עוף נהדרות באפס מאמץ ואקסטרה טעם.