דף הבית » בלוג » אוכל בריא לילדים – רעיונות לארוחות מזינות לחופש הגדול

אוכל בריא לילדים – רעיונות לארוחות מזינות לחופש הגדול

כהורים, עלינו לדאוג לילדנו לתזונה בריאה ומזינה החשובה לגדילה ולהתפתחות התקינה של ילדיכם וכמו כן לבריאות הכללית שלהם. ארוחות בריאות לילדים המכילות את כל אבות המזון, מספקות לילדכם את הרכיבים התזונתיים החשובים להתפתחות מוחית תקינה לשמירה על רמות אנרגייה גבוהות ועל מערכת חיסונית חזקה. בישול של ארוחות מזינות לילדים יכול להיראות מאתגר לעיתים או גוזל זמן, אבל אם נשלב את המרכיבים הנכונים ונשתמש במעט יצירתיות, גם הילדים וגם אנחנו נוכל ליהנות מארוחות מזינות, טעימות ומגוונות שאת הטיפים להכנתם ניתן לכם ממש כאן במאמר זה. כמו כן, נספר לכם איך אפשר ליצור ארוחות מזינות לילדכם בקלות ומה עליהן להכיל.

אוכל בריא לילדים – רעיונות לארוחות מזינות לחופש הגדול

ארוחה מאוזנת

ארוחה מאוזנת לילדים כוללת שילוב של כל אבות המזון וביכולתה לספק לילדים את כל הרכיבים התזונתיים שלהם הם זקוקים לגדילה ולהתפתחות תקינה. אבות המזונות שחשוב לשלב בארוחות הילדים הם חלבונים, פחמימות, פירות וירקות וגם מוצרי חלב או תחליפים.

שילובי אבות מזון

חלבון הוא אחד מאבות המזון החשובים ביותר לגדילה של ילדים ולהתפתחות השרירים שלהם. לכן שילוב של חלבונים ממקורות שונים, כמו בשרים רזים או קטניות, יכול לספק להם את כמות החלבונים שלה הם זקוקים. אפשר לשלב חלבונים ופחמימות או דגנים מלאים כמו קינואה, פסטה מחיטה מלאה או עדשים שחורות ואורז מלא.

לא לשכוח ירקות

ירקות הם מקור חשוב לוויטמינים ולמינרלים שונים שילדים לא יכולים לייצר בצורה טבעית. אך לעיתים מאתגר מאוד לשכנע אותם לאכול ירקות. אפשר לפתור בעיה זו בקלות באמצעות חיתוך של הירקות לצורות שונות או הוספה של הירקות בצורה מוסתרת למנות מבושלות.

לא לשכוח לשתות! מים כמובן

מים הם חלק חשוב מכל תפריט תזונה מאוזן, ושילוב של שתיית מים לאורך היום לפני ארוחות אחריהן חשוב מאוד גם לעיכול תקין של האוכל וגם לרוויה. לכן, כדאי להפחית את צריכת המשקאות הממותקים ולהשתדל לספק לילדים מים רעננים כל הזמן.

לשבת ביחד ולהרוויח זמן איכות

ארוחות צוהריים או ערב יחד הן הזדמנות מעולה לבלות זמן איכות חשוב עם הילדים, וגם לוודא שהם אכן אוכלים ארוחות בריאות. לשבת לאכול יחד עם הילדים יכולה להיות דרך מעולה לתקשר איתם על דברים שונים שקרו להם במהלך היום ולעודד אותם לנסות לאכול דברים בריאים יותר.

ארוחות בריאות לילדים – קבלו כמה רעיונות

הינה כמה רעיונות לארוחות טעימות ומלאות רכיבים תזונתיים בריאים ומזינים, שילדכם בטוח יאהבו וייהנו מהם, וגם אתם:

קציצות עוף ופירה בטטה

תוכלו להכין בקלות ובמהירות קציצות עוף ופירה בטטה, שיספקו לילדים שלכם חלבון ופחמימה בריאה וגם צבעים מעניינים בצלחת. לחצו כאן למתכון לקציצות שילדים אוהבים. כל מה שתצטרכו לעשות הוא לערבב בשר, עוף טחון, תבלינים שאתם אוהבים, ולתת לילדים שלכם למעוך בטטות אפויות או מבושלות.

פסטרמה ביתית וסלט עלים

אופציה נוספת למתכון שילדים אוהבים הוא פסטרמה ביתית שאפשר להכין בקלות ולאכול לצד סלט ירקות בכמה שלבים פשוטים. כך תכינו בעצמכם פסטרמה ביתית וסלט עלים – עליכם לבחור חזה הודו נקבה טרי בסופר, להכין לו מרינדת תבלינים של סויה ודבש או חרדל צ’ילי שתוכלו להוסיף להם שום ותבלינים ולצלות אותה בתנור שחומם מראש.

שניצל מגולגל, פירה וסלט ירקות

אם קיים מאכל אחד שילדים אהבו אוהבים ותמיד יאהבו, הרי זהו השניצל. תשמחו לגלות שלשניצל גרסאות רבות, כך שתוכלו להכין שניצל שגם אתם אוהבים וגם יספק לילדים שלכם מנה נכבדת של חלבונים וטעמים. תוכלו לבחור בין מתכון שווה לשניצל מגולגל לבין שניצל עגל או שניצל עוף קלאסי ואפילו להכין את הארוחה הטעימה הזאת יחד עם הילדים בפחות משעה, ולגרום לכולם להיות שבעים ומרוצים.

לסיכום

ארוחות מזינות ובריאות לילדים חיוניות להתפתחות תקינה שלהם. כאשר ארוחה בריאה ומאוזנת תכיל את כל אבות המזון לרבות חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים. אפשר לשלב בארוחות האלה פירות וירקות שונים וליצור על הדרך גם הזדמנויות מעולות לבילוי זמן איכות עם האנשים הכי חשובים לנו – המשפחה שלנו.