דף הבית » בלוג » כמה חלבון יש בחזה עוף וטיפים להכין אותו טעים

כמה חלבון יש בחזה עוף וטיפים להכין אותו טעים

חזה עוף הוא אחד הנתחים הפופולאריים והאהובים ביותר על הישראלים. אפשר להכין ממנו שלל מטעמים ומאכלים, כשהנפוץ ביניהם הוא כמובן השניצל, וכמובן שאפשר גם להקפיץ אותו במחבת או לצלות אותו בתנור. וחוץ מזה שהוא טעים, הוא גם עשיר בחלבון – ולא סתם ספורטאים בוחרים להפוך אותו לחלק מרכזי בתפריט שלהם. אז מה עוד מעניין לדעת על הנתח הזה?

כמה חלבון יש בחזה עוף וטיפים להכין אותו טעים

טעים, דיאטטי ובריא

חזה עוף הוא נתח המאופיין בהרכב תזונתי הכולל כמות גבוהה של חלבון ביחס לקלוריות ולשומן. בכל 100 גרם של חזה עוף (לא מבושל) יש בערך 164 קלוריות, 3.6 גרם שומן, 0 גרם פחמימות, 31 גרם חלבון, ולא מעט ויטמינים ומינרלים. כמו כן, משום שהוא נחשב לזול ביחס לסוגי בשרים אחרים, הוא הפך לפופולארי במיוחד, ובעיקר בקרב קהילת המתאמנים והספורטאים שמוצאים בו מקור איכותי לחלבון ולחומצות אמינו.

איך מכינים חזה עוף?

חוץ מזה שחזה עוף נחשב דיאטטי, בריא ועשיר בחלבון, הוא גם קל ומהיר להכנה, וניתן להכין אותו בשלל טכניקות בישול – והתוצאה בכולן פשוט מצוינת.

חזה עוף בתנור

הכנת חזה עוף בתנור מתאימה בעיקר למי שממהר או שאין לו זמן לבלות במטבח, שכן מדובר בשיטת “שגר ושכח”. לפני שאתם מכניסים את החזה לתנור, כדאי לכם להשרות אותו במשך זמן מה במרינדה טובה שתסייע לו לשמור על העסיסיות ולספוג טעמים טובים. שימו לב שאתם לא משאירים את החזה יותר מדי זמן בתנור, וזאת משום שהוא נוטה להתייבש מהר. אם תרצו לתת לו מראה צרוב של גריל, הניחו אותו על מחבת פסים חמה במשך דקה לכל צד, והכניסו לתנור.

חזה עוף במחבת פסים

אם תרצו לקבל חזה עוף עסיסי וטעים במהירות, נסו להכין אותו על מחבת פסים או פלאנצ’ה. תעסו היטב את העוף שלכם בתיבול המועדף עליכם, ותנו לו לנוח כמה דקות. את המחבת חממו על אש גבוהה, רססו בתרסיס שמן או תזלפו מעט שמן זית. הניחו את החזה, ותנו לו להיצלות היטב משני הצדדים – והינה לכם נתח עסיסי וטעים.

חזה עוף בגריל

חזה עוף מתאים כמובן גם לצלייה על הגריל או המנגל. גם כאן עיקרון ההכנה פשוט מאוד, וכל מה שתצטרכו לעשות הוא לעסות אותו היטב בתיבול מתאים או להשרות במרינדה. הצלייה על הגריל אמורה לקחת דקות אחדות מכל צד, ולבסוף תקבלו חזה עוף נהדר בטעמים מעושנים.

טיפים חשובים

למרות שמדובר באחד הנתחים הקלים להכנה, חשוב להתייחס לכמה דגשים חשובים בעת ההכנה:

  1. הסוד הוא במרינדה – הטעם הבסיסי של חזה העוף הוא נהדר, אבל בהחלט אפשר לשדרג אותו להפוך אותו ללא פחות ממצוין ולהשרות אותו לפני במרינדה טובה, למשך חצי שעה לפחות ואפילו לכמה שעות במקרר. חוץ מזה שהנתח יספוג טעמים טובים, זה יעזור לו לשמור על עסיסיות בזמן הבישול.

 

  1. נקי, איכותי וטרי – כמו כל נתח אחר, גם בחזה עוף אין להתפשר על הטריות והאיכות. ודאו שאתם קונים את המוצר בקצבייה טובה, ושאתם מקבלים מוצר נקי וטרי שמוכן להכנה.

 

  1. בישול מדויק – גם אם יש לכם חזה עוף טרי ואיכותי, בבישול לא נכון או ארוך מדי, הוא עשוי לאבד מהעסיסיות שלו ולהתייבש. ולכן, אם אתם רוצים לקבל נתח עסיסי, הקפידו לבשל או לצלות את החזה בחום לא גבוה מדי ובזמן המדויק.

 

  1. ומה ליד? חזה עוף הוא בסיס מצוין לאינספור מנות טובות. הוא יכול להשתלב בשלל מנות, כמו מוקפצים למיניהם, סלטים, תבשילים ועוד, והוא הולך מעולה גם לצד ירקות מאודים או קלויים, אורז, פירה ופסטות.

סיכום

חזה עוף הוא אחד הפתרונות לארוחת צוהריים מהירה או לארוחת ערב קלילה וטובה, שתבטיח לכם ערכים תזונתיים טובים ומאוזנים וכמובן חגיגה לבלוטות הטעם – בכל דרך שתבחרו להכין אותו. בתיאבון!

כמה חלבון יש בחזה עוף וטיפים להכין אותו טעים כמה חלבון יש בחזה עוף וטיפים להכין אותו טעים