דף הבית » בלוג » טיפים לשניצל מושלם

טיפים לשניצל מושלם

השניצל הוא מנה אייקונית אהובה אשר מצאה את דרכה לשולחנות רבים בתרבויות ובמדינות שונות ברחבי העולם. מקור השניצל הוא באזור אוסטריה, אך הוא הפך למעדן ורסטילי ונצר קולינרי שמשתמשים בו במנות רבות, אפילו ביפן. בין שאתם מעדיפים שניצל מחזה עוף, מהודו או מעגל, המפתח להכנת השניצל המושלם מצוי בהכנה שלו. במאמר שלפניכם תכירו מקרוב את אומנות הכנת השניצל המפורסם, החל בבחירת נתח הבשר המתאים ביותר להכנתו וכלה בתיבול המושלם, ואת דרכי ההכנה השונות של המנה הנפלאה. בואו נתחיל.

טיפים לשניצל מושלם

שניצל עוף או שניצל הודו או עגל

לפני שנתעמק בהכנת השניצל על כל שלביו, נדבר על האופציות השונות להכנתו. השניצל הפופולרי והאהוב ביותר בארץ הוא שניצל עוף, אך השניצל התחיל את דרכו המקורית באוסטריה כשניצל עגל, אשר עשוי מפרוסת בשר רכה ודקה של בשר עגל שתוכלו לקנות מהקצבייה הקרובה לביתכם ולהכין אותה בדיוק כמו שניצל העוף המוכר. שלבי ההכנה של השניצל מחומרי הגלם האלו דומים מאוד, אך הבשר השונה משנה מעט את הטעם של המנה.

איך מכינים שניצל

אחרי שבחרתם את הנתח שממנו תרצו להכין את השניצל שלכם, עליכם לעקוב אחר כמה שלבים כדי לקבל את השניצל המושלם. בניגוד להכנה של קציצות עוף, במתכון של שניצל משתמשים בנתחים שלמים שאינם עוברים עיבוד אלא חיתוך לפרוסות לכל היותר.

ציפוי

סימן ההיכר של השניצל הוא המעטפת הזהובה והקריספית שלו. כדי לייצר אותה ולדאוג שהמעטפת אכן תישאר צמודה לנתח הבשר, עליכם לצפות היטב את הבשר בקמח בעודו לח מעט. אפשר להוסיף לקמח מעט מלח, פלפל ותבלינים נוספים.

ביצים

אחרי שלב הקמח, יש לטבול את נתחי הבשר בבלילת ביצים. את הבלילה מכינים משתי ביצים ו-2 כפות מים, ומומלץ להוסיף לבלילת הביצים את התיבול האהוב עליכם – האפשרויות הקלאסיות לתיבול הן כף חרדל, עשבי תיבול כמו אורגנו או אבקת שום, מעט פפריקה ומלח.

פירורי לחם

אחרי שטבלתם את נתחי הבשר בביצים, שהן הדבק שיחזיק את המעטפת הזהובה הקריספית של השניצל, יש לצפות את השניצל בפירורי לחם זהובים מכל צדדיו. אפשר להוסיף שומשום או קצח בסוף התהליך ולהעביר את הנתחים לבישול.

טיגון או אפייה

השניצל המסורתי מוכן בטיגון. יש לטגן את השניצל בשמן רותח עד שיהפוך לזהוב או בעל גוונים של חום וקריספי משני צדדיו. הטיגון לא יארך יותר מחמש דקות, ולאחר הטיגון עליכם להוציא את השניצל לרשת כדי להסיר ממנו עודף שמן. אם אתם מחפשים אפשרויות להכנת אוכל בריא לילדים, או שאתם מעוניינים לבשל את השניצל בצורה בריאה יותר גם לעצמכם, אפשר גם לאפות אותו. הניחו את השניצלים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות על נייר אפייה ואפו אותם למשך 20–25 דקות. אל תשכחו להפוך אותם באמצע האפייה כדי לקבל בישול אחיד.

אפשרויות לשילוב

אפשר לאכול את השניצל בכל מיני דרכים שונות, ולשלב אותו עם מגוון רחב של תוספות וסלטים:

פיתה שניצל

פיתה המכינה שניצל היא דרך קלאסית ופופולרית לאכול את המנה האהובה. באמצעות תוספת טחינה וירקות אהובים או חמוצים תוכלו ליהנות מסנדוויץ’ שניצל טעים ומשביע.

שניצל וצ’יפס

אם אתם מעוניינים בארוחת שחיתות מנחמת, תוכלו לצרף לשניצל שלכם גם צ’יפס תפוחי אדמה קריספי וחם, ולאכול את המנה יחד עם רטבים כמו קטשופ ומיונז.

באגט שניצל

אופציה נוספת לכריך שניצל נהדר היא לשלב את השניצל בתוך באגט. עליכם לחתוך את השניצל לרצועות ואת הבאגט לשניים, להוסיף ירקות כמו עגבנייה, חסה, בצל וחמוצים ולהוסיף את הרטבים האהובים עליכם כדי ליהנות מבאגט שניצל משביע לארוחת הצהריים.

לסיכום

שניצל עוף, הודו או עגל הוא מנה מנחמת ואהובה על ילדים ועל מבוגרים בכל גיל ובכל שעה ביום. הכנת הציפוי המושלם, התיבול הנכון, טיגון או אפייה לפי ההוראות והוספת התוספות המושלמות כמו סלטים או רטבים יעזרו לכם לקבל מאכל טעים המכיל מנת חלבון נהדרת.