דף הבית » בלוג » סטייק דנבר – כל מה שרציתם לדעת

סטייק דנבר – כל מה שרציתם לדעת

סטייק דנבר הוא סוג של נתח בשר בקר מפורסם ואהוב מאוד, הנחשב לעדין וטעים במיוחד. לנתח הבשר דנבר קאט יש טעמי בשר חזקים, ורמת השיוש שלו גבוהה יחסית לנתחי בשר אחרים. כמו כן, החיתוך הספציפי של נתח דנבר קאט והתיבול וההכנה הקלים שלו הפכו אותו לקלאסיקה קולינרית אשר אהובה על רבים. לפניכם סקירה על דנבר קאט, שבה נתאר את החיתוך הייחודי שלו, נסביר על התיבול ונמליץ על דרכים מומלצות להכנת סטייק דנבר טעים ועסיסי.

סטייק דנבר – כל מה שרציתם לדעת

מה זה סטייק דנבר?

סטייק דנבר קאט הוא נתח בשר בקר הנחתך מאזור הצוואר מעל הכתפיים של הבקר. הוא נחשב לנתח חדש יחסית כאשר מקור הבשר הוא בדרך כלל מבקר אנגוס, כמו פלאנק סטייק. חיתוך של דנבר קאט מגיע משריר הצוואר, באזור שנמצא מעל הכתפיים של הבקר אשר עובדות באופן תמידי. לכן, מסוגי הסטייקים הקיימים זוהי חתיכת בשר רזה יחסית, עשירה בטעם ורכה. החיתוך דורש מיומנות וידע כיצד לחתוך נכון את השריר מאזור זה של הבקר, וכדאי לפנות לקצב מיומן לקבלת סטייק איכותי, בעל כמות שומן מתאימה ועסיסי.

חיתוך של דנבר קאט

חיתוך דנבר קאט הוא די מדויק וספציפי. הנתח מגיע מאזור הצוואר של הבקר, אך רק החלק הפנימי והעדין יותר של שריר זה נחשב לדנבר קאט. אורך החיתוך הוא 10–15 ס”מ, רוחבו כ-7 ס”מ ועוביו מגיע ל-2–3 ס”מ. החיתוך נעשה בזווית של 45 מעלות ביחס לעצמות בשכמות, ויוצר מראה מוארך יחסית של הסטייק. יש כל מיני שיטות לחיתוך בשר, אך זוהי טכניקת חיתוך מתקדמת המפרידה את שכבות השריר והשומן של החזה ומפיקה את החלק האיכותי והעדין ביותר לסטייק דנבר.

תיבול של דנוור סטייק

התיבול של דנבר קאט מכיל בדרך כלל מלח גס, פלפל שחור גרוס טרי ושמן זית. מתבלים את שני הצדדים של הבשר עם תערובת תבלינים זו לפני הבישול. חשוב לא להגזים בתיבול כדי לשמור על טעמו הטבעי והעדין של הסטייק. סטייק דנבר אהוב על רבים בזכות הבשר האיכותי שלו, לכן אפשר רק להדגיש בעדינות את טעמיו.

איך כדאי להכין דנבר סטייק?

קיימות דרכים שונות להכין סטייק דנבר, וטעמו מורגש בכל דרך שתבחרו להכין אותו. יש דרכים מומלצות לבישול סטייק דנבר מהיר להכנה אשר ידגישו את טעמיו, אבל לכל אחד יש העדפות משלו. היתרון של דנוור סטייק הוא אפשר להכין אותו בקלות בכל דרך שתתאים לכם, והינה כמה דוגמאות:

סטייק דנבר במחבת

שיטה טעימה להכנת סטייק דנבר היא במחבת. מחממים מחבת בינונית עם מעט שמן זית. מניחים את הסטייק המתובל משני הצדדים במלח ופלפל, ומטגנים 3–4 דקות מכל צד לטיגון בינוני. מומלץ לאפשר מנוחה של 2 דקות לבשר לאחר הטיגון כדי שהנוזלים בו יתפזרו באופן אחיד, וכך תקבלו בחיתוך סטייק סופר עסיסי וטעים.

סטייק דנוור על האש

דרך מעולה נוספת היא להכין סטייק דנבר על האש. מחממים מנגל היטב ומניחים את הסטייק המתובל ל-3 דקות מכל צד לטיגון בינוני תוך לחיצה עדינה במלקחיים, כדי למנוע נזילת נוזלים. מומלץ מאוד לאפשר מנוחה של 2 דקות לבשר אחרי שנוריד אותו מהאש, כדי לאפשר לנוזלים לחזור פנימה וליהנות מסטייק עסיסי.

דנבר סטייק בתנור

הכנה בתנור גם היא דרך לקבלת דנבר סטייק טעים, אך חשוב מאוד לצלות אותו בטמפרטורה נמוכה כדי שלא יתייבש. מחממים תנור ל-180 מעלות. מניחים את הסטייק המתובל במגש אפייה ואופים 8–10 דקות מכל צד למדיום. חשוב לתת לו מנוחה של 5 דקות לפני החיתוך, כדי לאפשר לנוזלים להיספג חזרה, ובתיאבון.

לסיכום

סטייק דנבר קאט הוא נתח בשר בקר איכותי הנחשב למעדן. החיתוך המקצועי שלו על ידי קצב והתיבול הפשוט שהוא דורש מפיקים חוויית טעם יוצאת דופן. מומלץ להכין דנבר סטייק במחבת, על האש או בתנור, ותמיד לאפשר מנוחה של כמה דקות לבשר אחרי הכנתו כדי לקבל תוצאה מושלמת וסטייק עסיסי. עם בשר איכותי וטכניקה נכונה, הדנבר קאט שלכם יהיה הסטייק המושלם.