דף הבית » בלוג » פלאנק סטייק מה שעוד לא ראיתם

פלאנק סטייק מה שעוד לא ראיתם

פלאנק סטייק הוא נתח בקר פופולרי וטעים שצבר הכרה רבה בשל הטעם יוצא הדופן שלו ובשל הרכות שלו. בין אם אתם קרניבורים מומחים לנתחי סטייקים, בין אם אתם מתחילים את המסע הקולינרי שלכם או סתם רוצים ליהנות מארוחת ערב ייחודית – הבנת האיכויות של הפלאנק סטייק שהופכות אותו לנתח כה נהדר והכרת הדרכים להכנתו בצורה הנכונה הן חיוניות מאוד. לכן נתייחס במאמר זה לכל המידע שעוסק בפלאנק סטייק. נסביר כיצד בוחרים את הנתח הטוב ביותר ולאיזה מאפיינים שלו חשוב לשים לב, וכמו כן איך אפשר להכין אותו בצורה ראויה כדי לשמור על טעמו העסיסי ועל הערכים התזונתיים שהוא מספק. רעבים? בואו נתחיל.

פלאנק סטייק מה שעוד לא ראיתם

בחירת פלאנק סטייק איכותי ומובחר

בחירת נתח פלאנק סטייק איכותי ומובחר הוא אחד השלבים החשובים ביותר ביצירת חווית אכילה שלא תוכלו לשכוח. כאשר אנו קונים פלאנק סטייק באטליז או בסופר חשוב לבחור קודם כל נתח שהוא טרי ורענן באיכות גבוהה. כדי לוודא שאנו בוחרים פלאנק סטייק מעולה עלינו לשים לב לעקרונות מתוך המדריך לבחירת בשר איכותי, שמפרט בדיוק על אילו פרמטרים אנחנו לא יכולים לוותר בבחירת הסטייק שלנו.

מה החלק המתאים לפלאנק סטייק?

הפלאנק סטייק הוא נתח פחות מוכר מהאנטריקוט או מהסינטה וזאת אף על פי שהוא נחשב לנתח מועדף בשל היותו ארוך ויחסית שטוח בהשוואה לנתחי בשר אחרים. הפלאנק סטייק הוא נתח בשר בקר, שלעומת בשר הכבש, הוא נחשב לנתח דל שומן. חשוב מאוד לחתוך את נתח הפלאנק סטייק בניגוד לכיוון הסיבים, כדי לשבור את סיבי השרירי שיעניקו לנתח רכות יוצאת מן הכלל וטעם בשרי עמוק.

צבע הבשר

כשזה מגיע לנתח הפלאנק סטייק, צבע הבשר יכול לספק הרבה מידע באשר לטריותו ולאיכותו, וגם להבין באיזה נתח מדובר. נתח הפלאנק סטייק הוא נתח שמגיע מאזור בבשר שמחבר בין הרגליים האחוריות לבטן התחתונה. לכן, אם נרצה להבין מה הוא חלקו משאר חלקי הבשר לפי נתח, לעיתים לא נמצא אותו או ששמו יהיה לב פלדה, וכאן צבעו של הנתח, שהוא אדום כהה ובוהק יעזור לנו בזיהוי שלו.

כיצד אפשר להכין ולהגיש פלאנק סטייק?

יש דרכים שונות ורבות להכין פלאנק סטייק כאשר כל אחת מציעה חוויה קולינרית טעימה אחרת. אפשר להכין פלאנק סטייק בגריל, וזאת הדרך הפופולרית והמקובלת להכין אותו משום שהיא מעניקה לו טעם מעושן וצלוי. נוסף לדרך זו אפשר להשרות את הפלאנק סטייק במרינדה שתעניק לו טעמים מגוונים לפי ההעדפות האישיות שלכם, חריף, מתוק, מלוח – מה שתרצו. אפשרות נוספת היא להכין את הפלאנק סטייק בסו-וויד שנעשה באמבטיית מים שתעניק לנתח בישול בטמפרטורה מדויקת שהתוצאה שלה תהיה סטייק עסיסי וטעים. לא משנה באיזו צורה נבחר לבשל את הנתח שלנו, כדי להשיג את מידות העשייה השונות בבשר, עלינו להשתמש במד חום מיוחד לבשר אשר ימדוד בדיוק את טמפרטורת החום של הנתח בזמן הבישול.

פלאנק סטייק על המנגל

פלאנק סטייק על המנגל או בגריל הוא אחת הדרכים הכי מהירות ומוכרות שיש להכין בשר טעים ועסיסי. כל מה שצריך לעשות הוא להניח את הנתח ישירות על האש ולבשל אותו עד למידת העשייה הרצויה. כדי להעניק לנתח טעמים עמוקים יותר, אפשר להשרות אותו במרינדה או להשתמש במתכון הקלאסי שעובד עם כל נתח בשר: שמן זית, שום, מלח, פלפל שחור ועשבי תיבול נוספים שאתם אוהבים.

פלאנק סטייק בסו-וויד

סו-וויד היא טכניקת בישול אשר דורשת אריזת ואקום של הנתח ובישול שלו בצורה מדויקת באמבט מים בטמפרטורה מסוימת. השיטה הזאת מבטיחה פיזור ובישול אחיד של חום בנתח שתעניק לו רכות ונימוחות.

סיכום והמלצות

הפלאנק סטייק הוא נתח דל שומן, עסיסי ונימוח שאפשר לבשל בצורות שונות. מדובר בנתח ורסטילי מאוד שאפשר להתאים לחך של כל אחד, ואפשר להוסיף לו תוספות מגוונות כגון ירקות שורש או רטבים מתוקים וחמצמצים. חשוב מאוד לבחור נתח שיהיה אדום וצבעו יהיה בוהק, ולשים לב שהקצב חותך אותו בצורה מדויקת שתשמור על הנתח עסיסי ורך. אז אם חשקה נפשכם בארוחה בשרית מיוחדת נסו את נתח הפלאנק סטייק ולא תתאכזבו.