דף הבית » בלוג » עראיס – פיתה ממולאת בבשר נהדר

עראיס – פיתה ממולאת בבשר נהדר

מחפשים רעיון למתכון טעים ומהיר להכנה שימלא את החשק שלכם לבשר עשיר עטוף בבצק? מצאתם. מדובר במנה מוכרת ואהובה מאוד מהמטבח הערבי, אשר הגיעה אלינו היישר מלבנון וסוריה. למנה הזאת כמה שמות נפוצים כמו ערוסה או עראייס והמוכר ביותר עראיס. אפשר להכין עראיס בכמה דרכים, גם בבית על הגז וגם בעל האש, כשתרצו להזמין חברים לעל האש מושקע אבל קליל שלא דורש יותר מידי התעסקות. הדליקו את המנגל, אנחנו מתחילים.

עראיס – פיתה ממולאת בבשר נהדר

בחירת בשר נכון לעראיס

עראיס הוא לא מנה מסובכת להכנה ואפשר בקלות לעקוב אחר שלבי ההכנה שלה. מכינים אותה ממעט מרכיבים, שכל אחד מהם חשוב, כשהחשוב ביותר הוא הבשר. אם אתם שואלים את עצמכם באיזה סוגי סטייקים להשתמש? העראיס הכי טעים שתכינו יהיה עשוי מבשר טחון טרי, שעשוי מנתח בקר שומני ששמו בקצביות יהיה בשר טחון פרימיום, או יותר טוב בשר בקר טחון עם שומן כבש. שומן הכבש יעניק למנת העראיס שלכם טעמים נוספים ותיבול עמוק. כמו כן, שימוש בבשר טחון טרי שיש לו אחוזי שומן גבוהים יעניק למנת העראיס שלכם עסיסיות שלא תוכלו להתנגד לה וטעמים נהדרים.

המרכיבים הכלליים של העראיס

על ארבעה מרכיבים מדברת תורת העראיס. אז כמו שציינו קודם לכן, מנת העראיס כוללת בשר טחון טרי, פיתות שרצוי שגם הן יהיו טריות אבל אפשר להשתמש גם בפיתות שישבו קצת על הדלפק ואין לכם מה לעשות איתן. כמו כן חשוב מאוד להוסיף הרבה בצל קצוץ, כדי להעשיר את הבשר במיצים ובעסיסיות, וחשוב להוסיף גם חופן של פטרוזיליה ירוקה כאוות נפשכם, שתהפוך את מנת העראיס שלכם למרעננת וקלילה. אחרי שקצצנו שני בצלים לקוביות, אפשר להוסיף אותם לבשר, יחד עם הפטרוזיליה והתבלינים (עליהם נרחיב מיד) ולערבב הכול. אחרי שעשינו זאת אפשר למלא את חצאי הפיתות בתערובת הבשר. כדאי לא למלא את חצאי הפיתות יותר מדי, כדי שהבשר יוכל להתבשל כראוי. לאחר מכן נשים את העראיס על האש.

תיבול טוב משאיר טעם טוב

משום שמדובר במנת בשר שאין בה יותר מידי מרכיבים, חשוב מאוד גם לתבל אותה בהתאם, בצורה כזו שהתבלינים יחמיאו לטעמו הטבעי של הבשר, הבצל הקצוץ והפטרוזיליה. התיבול הלבנוני האותנטי של המנה לא כולל יותר משלושה תבלינים והם: תערובת של בהרט או ראס אל חנות, מלח ופלפל שחור. אפשר להשתמש בתבלינים אחרים ולהוסיף לדוגמה כמון ופפריקה חריפה (במקום בהרט). כמו כן כדאי להוסיף גם כמה שיני שום כתושות, ואולי פלפל חריף למי שאוהב קצת פיקנטיות בבשר שלו. אם תרצו תוכלו להוסיף לבשר גם צנוברים קלויים, שיכולים להקפיץ מאוד את טעם הבשר וכמובן את מנת העראיס, ולהפוך אותה למושקעת מאוד.

קראנצ’יות זה שם המשחק

אחד הדברים שהופכים את המנה הזאת לכל כך טעימה ואהובה על כולם, מבוגרים וילדים כאחד, היא הקראנצ’יות של הפיתה שנוצרת מאופן הכנת העראיס. כדי להשיג את האפקט הקראנצ’י של העראיס שלכם ושל העסיסיות מבפנים, פשוט מרחו את הפיתה בשני צידה בשמן זית עשיר ותנו לה צריבה של כמה דקות על אש גבוהה.

לסיכום

עבודה קלילה, השקעה בבשר טחון טרי ויש לכם ארוחת ערב מנצחת שתוכלו להרשים איתה כל אורח וגם כל ילד בררן. תוספת של רטבים מומלצים לבשר וסלט ישדרגו את המנה שלכם ויהפכו אותה למלאה יותר והכי חשוב למשביעה ולטעימה – כך שתוכלו לשלב אותה בתפריט השבועי שלכם בקלות.