דף הבית » בלוג » מה ההבדל בין שוק טלה לכתף טלה?

מה ההבדל בין שוק טלה לכתף טלה?

שוק טלה, כתף טלה וצוואר טלה – כולם נתחים מאותו הבשר המשובח והאהוב. אז מהם בכל זאת ההבדלים? ובכן הם מהותיים. מדובר בנתחים שונים בעלי תכולת שומן ושריר שונה והכי הכי חשוב טעם שונה. רוצים לדעת מהם ההבדלים ואיך תוכלו להיכן מנת טלה משגעת? תמשיכו לקרוא ותגלו את הסודות של אנשי המקצוע.

מה ההבדל בין שוק טלה לכתף טלה?

שוק טלה, כתף טלה וצוואר טלה – כולם נתחים מאותו הבשר המשובח והאהוב. אז מהם בכל זאת ההבדלים? ובכן הם מהותיים. מדובר בנתחים שונים בעלי תכולת שומן ושריר שונה והכי הכי חשוב טעם שונה. רוצים לדעת מהם ההבדלים ואיך תוכלו להיכן מנת טלה משגעת? תמשיכו לקרוא ותגלו את הסודות של אנשי המקצוע.

מהם ההבדלים בין שוק טלה לכתף טלה ומה אפשר להכין בטלה?

שוק טלה וכתף טלה הם כנראה הנתחים המוכרים ביותר של בשר הטלה האהוב והפופולרי ברחבי ישראל. מדובר בנתחים מקבילים של רגליי הטלה – הכתף מתייחסת לנתח מרגליו הקדמיות של הטלה ולרוב תהיה קטנה יותר ותגיע במשקל ממוצע של כ-2 קילו. נתח שוק הטלה לעומת זאת מגיע מרגליו האחוריות של הטלה ולכן יהיה נתח גדול יותר במשקל ממוצע של 3 עד 4 קילו. מדובר בנתח עסיסי אהוב ולא מסובך מידי להכנה, לכן אפשר תמיד לגוון איתו ולהפתיע בארוחות חגיגיות של מנות בשר טעימות ולא נשכחות. כדי לבחור נתח טוב וטרי תוכלו להיעזר בטיפים נוספים במדריך לבחירת בשר איכותי.

איך מבשלים את חלקי הטלה?

לרוב, את חלקי הטלה השונים נכין רק בצלייה על הגריל או בתנור, רק משום שמדובר בנתחים גדולים מאוד. אך כמובן שאפשר גם לבקש מהקצב לחתוך אותו לצורך בישול קדירה למשל.

מהם ההבדלים בין בשר טלה לבשר כבש?

מדובר באותו בעל החיים, אך טלה הוא בעצם כבש צעיר בגיל ארבעה עד שישה חודשים. ההבדל המהותי בין הבשר הטלה לבשר הכבש הוא השומניות והרכות. ככל שהטלה צעיר יותר, כך בשרו יהיה ורוד ורך יותר ופחות שומני, כאשר רוב השומן יהיה חיצוני ויעטוף את השוק או את הכתף.

טיפים מבטיחים לצליית טלה

זמן הצלייה: חשוב לשים לב לזמן הצלייה בתנור ולזכור לצלות את נתח הטלה שבחרתם לפי המשקל שלו, בשביל להגיע למידת העשייה הרצויה של הבשר: למידת עשייה MR (בשר וורוד) נצלה כל 500 גרם. למידת עשייה M (עשוי) נצלה כל 500 גרם למשך 35 דקות. למידת עשייה WD (עשוי מאוד) נצלה כל 500 גרם למשך 40 דקות.
נהפוך את הטלה בזמן הצלייה: חשוב להפוך את הטלה על שני צדדיו לצורך השחמה יפה של כולו, לפחות פעמיים.
נבדוק אם הבשר מוכן: כדי לבדוק אם הבשר מוכן, נחתוך חתך קטן במרכז הנתח בסכין חדה. אם ייצאו מהחתך מיצים, נדע שהבשר אכן מוכן לאכילה.
לא נגיש ישר לשולחן: לפני שנחתוך ונגיש את הבשר חשוב לתת לו מנוחה מחוץ לתנור של כ-10 דקות כדי שתהליך הבישול שלו יסתיים במלואו.

הדרכים להכנת שוק טלה בתנור

מנת שוק טלה בתנור היא המנה המושלמת שתרשים ותשמח כל אחד מאורחי השולחן. ישנן דרכים רבות להכין שוק טלה בתנור וזאת מנה שלא דורשת המון הכנה מקדימה או מאמץ רב. בשונה מהכנת בשר בקר כמו במתכון לפילה בקר, שוק טלה תדרוש כנראה זמן הכנה רב יותר בתנור. אפשר להכניס את שוק הטלה לתנור כאשר הוא מכוסה ברוטב או בתבלינים האהובים עלינו ולשכוח ממנה לכמה שעות עד שתהיה מוכנה. תמיד אפשר להוסיף לשוק הטלה ירקות שורשיים אשר לא נהרסים בבישול ארוך כמו גזרים ותפוחי אדמה. ולא משנה איזה מתכון תבחרו אל תשכחו – מלח, פלפל שחור, שמן זית ושום!

לסיכום

לא משנה אם תבחרו בנתח השוק או בכתף של הטלה, כל עוד תבחרו ותקנו את נתח הטלה שלכם מקצביה טובה ואיכותית, תיהנו מבשר טרי וארוחה בלתי נשכחת. לא סתם בשר הטלה נחשב למעדן בתרבויות ומדינות שונות – הרכות שלו, אחוז השומן הנמוך שלו וכל הדרכים לבשל אותו הופכים אותו לנתח שיתאים לכולם ולכל ארוחה. בבלוג שלנו תוכלו לקרוא טיפים נוספים כמו איך צולים נכון צלי כתף, איך מפלטים דג או איך בוחרים בשר איכותי כמו כתף בקר. בתיאבון.

מה ההבדל בין שוק טלה לכתף טלה? מה ההבדל בין שוק טלה לכתף טלה?