דף הבית » בלוג » פילה מדומה

פילה מדומה

מחפשים נתח בשר טוב ואיכותי לתבשיל קדירה בבישול איטי? הכירו את הפילה מדומה. מדובר בנתח בשר המתאים במיוחד לתבשיל שכזה, והוא ישאיר בו טעמים מיוחדים ובשריים שלא יפסיקו לגרוף מחמאות. נשמע מעניין? במאמר זה ריכזנו עבורכם מידע וטיפים בנוגע לנתח.

 

 

פילה מדומה

על הנתח

פילה מדומה, שנקרא גם פאלש פילה, הוא נתח בשר בקר מספר 6. מדובר בנתח בעל טעמים בשריים טובים, ולאחר בישול ארוך או צלייה ממושכת, הוא יקבל מרקם רך ועסיסי במיוחד, בדומה לנתח האסאדו. כשהנתח שלם צורתו היא מעין קונוס – בצד אחד הוא רחב, ודק יותר בצדו האחר. הנתח חלק, עטוף בעורית שקופה, ומקיפים אותו סיבים קצרים רבים. על אף השם והמראה הדומה לפילה בקר, לא מדובר בנתחים זהים: פילה בקר אוהב צלייה קצרה, לעומת פילה מדומה, שכאמור מתאים לבישול ולצלייה ארוכים.

מיקום הנתח בפרה

פילה מדומה נקצב מכתף הבהמה ומספרו 6 אצל הקצב.

עובדה מעניינת

לעומת נתחים אחרים, פילה מדומה הוא הנתח שנפגע הכי פחות מהקפאה. כמובן שרצוי להכין בשר שלא מגיע מההקפאה, אלא בשר טרי, אבל אם אתם צריכים להשתמש בבשר קפוא, פילה מדומה הוא הבחירה המתאימה לכך. משום תכונה זו, הפך נתח זה לאחד הנתחים הנפוצים לצלייה ולבישול בבתי מלון ובשוק המוסדי.

איך מכינים?

  • תנור – בבישול ארוך ואיטי בתנור תוכלו לקבל נתח עסיסי ומלא בטעמים. כדאי להכין בתנור את הבשר ברוטב מעניין: רוטב העשוי מיין וירקות יכול להיות מושלם כשזה מגיע לפילה מדומה.
  • סיר – תוכלו לבשל את הפילה מדומה בסיר על הגז. אם תרצו להכין צלי בקר למשל, כל שתצטרכו הוא מתכון טוב לרוטב עשיר (וכאן מגוון מתכונים), עוד כמה שעות בישול, והם יהפכו את המנה שלכם לטעימה במיוחד.
  • מעשנה – אם יש לכם מעשנה בבית, תוכלו לעשן בה גם את הפילה מדומה. לפני העישון מרחו את הנתח שלכם בשמן זית, פלפל שחור ומלח, והקפידו על תהליך עישון ארוך ומדויק.
  • גריל – דרך נוספת להכנה היא גריל גז. לאחר שתיבלתם את הפילה, שימו אותו מעל להבה, סגרו את הגריל והשאירו אותו כך עד שהוא יגיע לרמת העשייה הרצויה.

חשוב לדעת

פילה מדומה לא מתאים לטיגון, צלייה קצרה, בישול קצר או הקפצה, בניגוד לנתח הפילה המקורי. רק בישול ארוך, איטי וממושך יגרום לפילה מדומה להפוך לרך ועסיסי. החימום והבישול האיטיים יגרמו לשכבת הקולגן המפרידה בין שכבות הבשר להתרכך. ככל שהבשר יתבשל יותר – כך הוא יהיה רך יותר.

טיפים חשובים

  • חיתוך נכון – מדובר בנתח שהחיתוך שלו קל ונוח, אך לא רצוי להוריד ממנו את העורית. העורית היא מין שכבת עור דקיקה העוטפת את הנתח לאורכו, ומאפשרת לו לשמור על העסיסיות שלו במהלך הבישול. אם תורידו אותה, הנתח יכול להתייבש משום שהוא לא מכיל רמת שומניות גבוהה.
  • איכות הבשר – אחד הדברים החשובים ביותר בבשר הוא האיכות. איכות טובה של בשר ניתן לזהות בקלות בטעם, במראה ובטריות. חשוב שתדעו כי אנחנו במעדני גורמה מספקים לצד בשר איכותי וטרי, שירות וליווי אישיים וחווית קנייה נעימה.
  • תוספות – על אף שמדובר בנתח שיכול לככב בפני עצמו בכל ארוחה, כדאי לכם לחשוב על תוספת שתלווה את המנה. זה יכול להיות תפוחי אדמה צלויים או במדורה, פירה, אורז מעניין, סלט מרענן ועוד.

לסיכום

אם אתם מחפשים בשר טוב לתבשיל קדירה או לצלי בקר בלתי נשכח, כדאי שתנסו את הפילה מדומה. תוכלו לרכוש מאיתנו את המוצר וליהנות מבשר איכותי וטרי ללא פשרות. בהצלחה ובתיאבון!

 

טיפים נוספים מהקצבים

פילה מדומה פילה מדומה