דף הבית » בלוג » סינטה

סינטה

רוסטביף, תוספת לארוחה, מנה עיקרית ואפילו נתח שלם – לא חשוב במה תבחרו, תקבלו בסוף תוצאה נהדרת וטעימה עם נתח הסינטה. הסינטה הוא נתח נפוץ ואהוב במיוחד, שיכול להעשיר כל ארוחה. אז אם מתחשק לכם לדעת עוד על בשר הסינטה, ריכזנו עבורכם במאמר זה מידע, מספר טיפים חשובים ודרכי הכנה.

סינטה

מהו נתח הסינטה?

סינטה (נקרא גם ‘סירלוין’) הוא נתח בשר בקר שמספרו 11 אצל הקצב. מדובר בנתח מלא בטעמים בשריים שמצוין בצלייה, ואחד הנפוצים והאהובים בקרב חובבי הבשר הישראליים. את הנתח תוכלו להכין במגוון דרכים (ועל כך פירוט בהמשך), והוא מעולה גם בתור רוסטביף.

הסינטה מחולקת לשני חלקים עיקריים:

  • סינטה עליונה – נקראת גם “סטייק סינטה”, וממנה קוצבים את הסטייקים האיכותיים והטעימים במיוחד.
  • סינטה תחתונה – מדובר בנתח בשר גדול יותר ורך פחות מסטייק הסינטה, ובדרך כלל טוחנים אותו.

בין שני החלקים  סינטה עליונה וסינטה תחתונה נמצא נתח הפילה, שהוא נתח בשר יוקרתי ואיכותי במיוחד.

השיוש (ריכוז השומן) של נתח הסינטה מתרכז בעיקר בחלק העליון והתחתון ואין כמעט שיוש בחלקה המרכזי. וזאת לעומת סטייק האנטריקוט למשל, שמתאפיין ברמת שיוש גבוהה. עם זאת, ניתן למצוא סינטה עם אחוזי שיוש פנימיים גבוהים, אך זה פחות נפוץ.

הסינטה יכול להגיע בנתחים שונים: מצד אחד, כנתח בפני עצמו, עם פס שומן צדדי או ללא. נוסף על כך, תוכלו לבקש מהקצב נתח “ניו יורק קאט”, ולקבל סינטה על עצם. זהו נתח שעטוף בשכבת שומן המאופיין בעסיסיות וברכות. חשוב שתדעו כי הנתחים הנחשקים והטעימים במיוחד “טי בון” ו”פורטהאוס” גם הם מכילים חלקים מנתח הסינטה, לצד נתח הפילה.

מיקום נתח הסינטה בפרה

נתח הסינטה נקצב מהחלק האחורי של הבקר. הוא נמצא בשריר בחלק החיצוני של החלק התחתון של עמוד השדרה. הנתח נמצא מעל הפלאנק בסמוך לנתח הפינקיה, והוא אף מזכיר את טעמו ומראהו.

חשוב לדעת

לפני שאתם קונים נתח סינטה חשוב שתבררו איזה חלק הקצב מביא לכם. רצוי לקנות את סינטה עליונה, שכאמור מאופיינת בטעמים טובים יותר מהתחתונה. כמו כן, בררו על תהליך היישון של הנתח: לרוב מדובר בתהליך יישון של שבועיים לפחות. תהליך היישון הכרחי בנתח זה, משום שבמהלכו אנזימי הבשר עובדים ומרככים אותו. ללא תהליך היישון, הבשר יכול להיות צמיגי וקשיח.

איך מכינים את נתח הסינטה?

תוכלו להכין את נתח הסינטה במגוון דרכים ושיטות בישול:

  • מחבת פסים – צלייה על מחבת היא דרך פשוטה אך נהדרת לקבל סטייק עסיסי וטעים. כל שתצטרכו זה לתבל את הסטייק בשמן, מלח ופלפל ולהניח אותו לצריבה על המחבת שלכם עד למידת העשייה הרצויה. כמה פשוט – ככה טעים.
  • סו ויד – מדובר במכשיר שבו שמים את הבשר בתוך שקית ניילון בוואקום, ואותה מניחים בתוך אמבט בטמפרטורה מבוקרת. לפני הבישול רצוי לתבל את הסינטה כמו שאתם אוהבים, לשגר ולשכוח ממנה במשך כמה שעות, ובסופם ליהנות מנתח משגע.
  • תנור – תנור היא אופציה מצוינת להכנת סינטה בבית. לאחר שמרחתם את הסינטה בתיבול או ברוטב אהוב, הכניסו לתנור בחום גבוה ותנו לזמן לעשות את שלו.
  • גריל – דרך נוספת להכנת סטייק סינטה היא צלייה על הגריל. תוכלו לצלות את הנתח שלכם על גריל גז או על גריל פחמים ולקבל סינטה טעימה ועסיסית.

טיפים חשובים

  • הכנה נכונה – חשוב להקפיד על הכנה מוקפדת, בחום ובזמן הנכונים והמדויקים. משום שהסינטה לא מכילה רמת שיוש גבוהה, היא עשויה להתייבש אם לא מבשלים אותה כראוי.
  • איכות הבשר – כמו כל נתח בשר אחר, חשוב שתרכשו סינטה ממקום אמין שמספק בשר איכותי. חשוב שתדעו שאנחנו במעדני גורמה בוחרים באופן מוקפד את הבשר שאנו מספקים לקהל לקוחותינו. תוכלו למצוא אצלנו מגוון מוצרים, ובהם גם סטייק סינטה טרי איכותי, נקי משומנים ומוכן לצלייה.
  • חיתוך נכון – לאחר שנתח הסינטה מוכן אפשר לחתוך אותו. כדי לקבל חתיכות יפות ונקיות, חשוב להשתמש בסכין חדה ואיכותית, ולחתוך את הנתח כנגד כיוון הסיבים בבשר.
  • תוספות – כמובן שתוכלו ליהנות מנתח סינטה מפנק כשהוא מוגש לבד, אך תוכלו לשלב אותו גם כחלק מארוחת בשרים טובה (וכאן מגוון מתכונים שיהפכו אותה למצוינת). את הנתח תוכלו להגיש לצד סלט מרענן וצבעוני, או לצד תוספת אחרת דוגמת תפוחי אדמה בווריאציות שונות. תוכלו להכין מהנתח רוסטביף ולמלא אותו בכריך או לשלב בסלט.

לסיכום

כדי לקבל מנה טעימה ומרשימה במיוחד, קודם כל כדאי לכם לבחור נתח סינטה טרי ואיכותי, לתבל אותו בכל טוב, ולהכין אותו בקפדנות בדרך ההכנה המועדפת עליכם. בהצלחה ובתיאבון!

 

סינטה סינטה