דף הבית » בלוג » איזה בשר מתאים לגולש?

איזה בשר מתאים לגולש?

גולש הוא מנה לבבית ומלאת טעמים שאנשים רבים אוהבים לאכול, הנפוצה בעיקר בימי חורף קרים. המנה הגיעה אלינו ממחוזות הונגריה, והיא משלבת בתוכה בשר איכותי, פפריקה ותבלינים נוספים, פלפלים אדומים מתוקים ותפוחי אדמה רכים. בחירת נתח בקר איכותי היא קריטית להכנת מנת גולש בלתי נשכחת. במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא מדריך מפורט של כל סוגי הבשר המתאימים להכנת גולש.

איזה בשר מתאים לגולש?

בשר לגולש

בחירת הנתח הנכון להכנת גולש יכולה להשפיע באופן ניכר על התוצאה המתקבלת בבישול, משום שלנתחים שונים יש מרקמים שונים, רמות שונות של רכות שאפשר להגיע אליה במשך הבישול ופרופיל טעמים שונה בשילוב עם התבלינים והמרכיבים הנוספים הדרושים להכנת גולש הונגרי אותנטי. בדרך כלל בוחרים חלקי בשר לפי מספר, ואלו הם הנתחים המומלצים להכנת המנה:

גולש בשר מספר 5

בשר מספר 5 הוא נתח מומלץ מאוד להכנת גולש. זהו נתח אשר מגיע מכתף הפרה ולכן הוא מכיל כמויות גבוהות של רקמות חיבור ושומניות נמוכה. כאשר מרתיחים את בשר הגולש רקמות החיבור הללו מתפרקות מה שגורם לנתח מספר 5 להפוך לרך יותר ונימוח בבישול.

בשר מספר 8

נתח בשר מספר 8 הוא נתח כתף בקר המגיע משריר הזרוע של הפרה, והוא חומר גלם נהדר נוסף להכנת מנת גולש. הבישול הארוך של המנה מאפשר פירוק של כל החלקים הקשים בבשר, ובעת ההגשה מקבלים תבשיל עשיר שיש בו בשר רך וטעים.

כתף מספר 4

נתח מספר 4 הוא נתח בקר ששמו כתף מרכזי. זהו נתח דל שומן ובעל מרקם טוב ויפה המתאים מאוד לצלייה ארוכה בנוזלים, וטעמו יהיה עשיר מאוד כחלק ממנת גולש טעימה.

איך תכינו גולש משובח?

כדי להכין מנת גולש משובחת עליכם להקפיד על כמה צעדים ושלבים:

איזה חלק בשר מתאים לגולש?

ההצלחה של מנת הגולש תלויה מאוד בבחירת נתח הבשר המתאים לבישול המנה. עליכם לבחור בנתחים הקשים יותר דווקא משום שזוהי מנה בבישול ארוך. תוכלו להכין גולש מאונטריב בקר או מנתח כתף בקר טרי, וכל עוד הבשר שתשתמשו בו יהיה טרי ואיכותי המנה שלכם תהיה מוצלחת וטעימה.

בישול ארוך

גולש הוא מנה הדורשת זמן וסבלנות, משום שבישול ארוך של הבשר על להבה נמוכה מאפשר לו להתפרק בצורה הדרגתית ולהגיע למרקם רך מאוד אך אחיד. כמו כן, הבישול הארוך מאפשר שילוב של טעמים שונים מהתבלינים ומשאר המרכיבים יחד עם הבשר ליצירת מנה ארומטית והרמונית.

פפריקה ופלפלים

פפריקה היא התבלין העיקרי של מנת גולש בשר הונגרי, ובזכות המנה הזאת התבלין הפך לפופולרי בכל רחבי אירופה. הפפריקה ההונגרית מעניקה למנת הגולש טעם ועושר רב. בשילוב עם סוגים שונים של פלפלים מתוקים ופלפלים חריפים הפפריקה מעניקה לגולש את הטעם המאפיין את המנה ומאפשרת למבשלים אותה להתאים את רמת החריפות לחך האישי של כל סועד.

ירקות ותבלינים

בחירת הבשר היא אחד העקרונות החשובים ביותר בבישול מנת הגולש, אך מנת הגולש לא תהיה מושלמת בלי התומכים העיקריים שלה, שהם התבלינים והירקות. בצלים, שום, עגבניות ועשבי תיבול כמו עלי דפנה, תימין או זרעי כמון הם חלק חשוב ביותר בהכנת מנת הגולש, אשר מעמיקים את טעמי המנה ומעניקים לה פרופיל טעמים ייחודי.

לסיכום

בחירת נתח הבשר הנכון למנת הגולש היא אחד השלבים החשובים ביותר בהכנת המנה, אשר תתרום לכם ליצירת חוויה קולינרית יוצאת מן הכלל. נתח מספק 5, נתח מספר 8 או כתף בקר הם נתחים מעולים להכנת מנת הגולש, והוספה של הירקות והתבלינים הנכונים תעניק לכם מנת גולש בלתי נשכחת.