דף הבית » בלוג » כל הטיפים לקבב המושלם

כל הטיפים לקבב המושלם

קבבים טריים מתובלנים היטב שמקבלים חום מאש גלויה ומגירים נוזלים – אין אוהב בשר אחד שלא חלם עליהם לארוחת הצוהריים . הקבב הוא מאכל בשרי אשר נפוץ בתרבויות שונות ובעיקר בתרבויות המזרח התיכון, ונחשב למאכל רחוב אהוב המככב בארוחות שונות לצד תוספות מרעננות של סלטים, תפוחי אדמה, לחמים ועוד. ועם זאת, מלאכת הכנת הקבב היא לא עניין של מה בכך. במאמר זה נשתף איתכם את הדרכים להכנת הקבב המושלם – באיזה בשר כדאי להשתמש, אילו תבלינים מתאימים לבשר הקבב וכמה שומן כדאי לשים בתערובת הבשר לקבב שלכם. כמובן שגם נספר לכם כיצד לקבב את הבשר כך שתקבלו קבב אסלי ולא קציצה על שיפוד, ואיך עליכם לצלות אותו כך שיישאר עסיסי אך מוכן. הדליקו את המנגל, אנחנו מתחילים.

כל הטיפים לקבב המושלם

באיזה סוג בשר כדאי להשתמש?

הסוד לקבב מוצלח, עומד מאחורי בחירת הבשר שממנו תכינו אותו. את הקבב אפשר להכין מסוגי בשר שונים וסביר להניח שתמצאו קבבים מבשר בקר, טלה או כבש ואפילו עוף, ויש מרחיקי לכת אשר מכינים קבב גם מדגים. כל סוג בשר מציע טעם ומרקם שונה והבחירה בפועל תלויה בהעדפות האישיות של כל אחד ואחד. אבל את הקבב המסורתי מכינים מבשר בקר וכל עוד הבשר טרי ואיכותי – תהיו בטוחים שתכינו קבב טעים.

טחינה דקה

טחינה דקה היא אופציית הטחינה העדיפה להכנת קבב מושלם, לא משנה מאיזה בשר תבחרו להכין אותו. טחינה דקה של הבשר תהפוך אותו לבעל מרקם חלק ולכן הוא יתאחד בקלות על שיפודי הקבב. לרוב משתמשים בטחינה דקה להכנת קבב מבשר בקר או מבשר טלה שאליו מוסיפים תבלינים שונים.

טחינה גסה

טחינה גסה גם היא מאפיינת סוגים שונים של קבבים, והיא מעניקה להם מרקם קצת יותר גס. אפשר להשתמש בחלקי בשר בקר שונים לטחינה הגסה ולהכין בצורה זו קבבים אשר יהיו עסיסיים יותר ונגיסים יותר.

יחס שומן מומלץ

אספקט חשוב בהכנת הקבב המושלם הוא הגעה ליחס שומן ובשר מאוזן. השומן בתערובת הבשר יתרום לקבב מיצים אשר יהפכו אותו לרך ולעסיסי יותר, אך שימוש ביותר מידי שומן יכול לגרום דווקא לקבב שלכם להיות שומני מידי ולהישרף מהר על הגריל. לכן כדאי לרוב להשתמש בכמות של 25-20 אחוז שומן כבש מסך כל תערובת הבשר שלכם כדי לקבל קבב בעל מרקם רך ועסיסי.

תיבול שעושה את ההבדל

הסוד להכנת קבב יוצא מן הכלל, הוא התיבול הנכון. שילוב של תבלינים ושל עשבי תיבול יכול להרים ולהדגיש את טעמי הבשר והשומן בקבב ולהעמיק אותם, בעיקר אם מוסיפים לו ירקות. תוכלו לדוגמה להכין קבב על מקל קינמון או קבב עגל כבש ונענע כאשר בשניהם התיבול שונה אך הטעם של הקבב הוא אלוהי. כל מה שחייב לקחת לעל אש טוב בשביל התיבול הנכון הוא מלח, פלפל שחור, פפריקה, כמון, אבקת שום ואבקת בצל. נוסף לאלה עשבי תיבול טריים כמו כוסברה, פטרוזיליה ונענע יכולים להוסיף רעננות.

קיבוב

הליך הקיבוב עצמו הוא בגדר אומנות אשר מעניקים במתנה סבים וסבתות לממשיכי הדור שלהם, וכל אחד יכול לספר לכם שהוא נעשה בדרכים שונות. אבל הדרך הכי טובה ליצור קבבים כך שיתבשלו בצורה אחידה היא לעטוף את השיפוד בקציצת הבשר, ולוודא כי צורת הקבב מוארכת ואובלית ולא עגולה, כדי שהקבב לא יתפרק. כדאי גם להוסיף ירקות שאוהבים לקבב כדי שיחזיקו אותו במקומו ויוסיפו לו טעמים.

צלייה

הצלייה היא השלב האחרון של הכנת הקבב. עליכם לצלות את הקבבים על גריל שחומם מראש לעוצמת חום בינונית. עלינו להניח את הקבבים לצלייה במשך 10-8 דקות ולסובב אותם מידי פעם לצדדים השונים כדי לוודא בישול אחיד, חריכה יפה של הבשר מבחוץ וכדי שפנים הקבב יישאר רך ועסיסי.

לסיכום

יצירת הקבב המושלם אינה משימה פשוטה, אך היא לגמרי אפשרית אם עוקבים אחרי השלבים הנכונים. בחירת בשר טרי ואיכותי, תיבול עדין ועמוק וצלייה בחום בינוני תספק לכם קבבים טעימים וארוחת צוהריים מגוונת שאפשר לאכול לצד תוספות טעימות.