דף הבית » בלוג » המדריך להכנת הרוסטביף המושלם

המדריך להכנת הרוסטביף המושלם

אם אתם מתכוננים לשולחן החג או סתם מארחים ורוצים להגיש ארוחת מושקעת ולא יודעים איזה נתח של בשר כדאי להכין הפעם – יש לנו את הטיפ המושלם בשבילכם. ניחשתם? רוסטביף. מדובר במנה פופולרית כבר שנים במטבחים שונים ברחבי העולם. אם אתם תבחרו את הנתח הטוב ביותר ותשלבו כמה טיפים חשובים בהכנתו, אנחנו מבטיחים לכם שתקבלו את הרוסטביף המושלם.

המדריך להכנת הרוסטביף המושלם

אם אתם מתכוננים לשולחן החג או סתם מארחים ורוצים להגיש ארוחת מושקעת ולא יודעים איזה נתח של בשר כדאי להכין הפעם – יש לנו את הטיפ המושלם בשבילכם. ניחשתם? רוסטביף. מדובר במנה פופולרית כבר שנים במטבחים שונים ברחבי העולם. אם אתם תבחרו את הנתח הטוב ביותר ותשלבו כמה טיפים חשובים בהכנתו, אנחנו מבטיחים לכם שתקבלו את הרוסטביף המושלם.

בחירה נכונה של נתח בשר לרוסטביף מושלם ועסיסי

רוסטביף הוא צלי בקר שאפשר להכין מנתחים שונים, כאשר הכנתו לא דורשת הרבה מעבר לצלייה בתנור. הצעד החשוב ביותר שיקבע את צלחת הרוסטביף שלכם הוא בחירת בשר איכותי. כל נתח של הפרה הוא שונה מבחינת כמות השומן שבו והסיביות של הבשר. רוסטביף הוא בשר שנעשה בתהליך זריז יחסית, ומידת עשיית הבשר של הרוסטביף תהיה מדיום עד מדיום וול, ולכן כדאי לבחור בנתחים כמו סינטה או שייטל. נתחי אסאדו או צלי כתף טריים יכולים להתאים גם הם, אבל ידרשו זמן בישול ארוך יותר בטמפרטורות גבוהות יותר. הסיבה לכך היא שצלי הכתף הוא שריר נוקשה יותר, והאסאדו הוא נתח מאוד שומני שיכול להיות קשה ללעיסה במידות עשייה נמוכות.

הבשר הלך לישון? יישון טוב לבשר משובח!

מה זה יישון בעצם?

יישון היא טכניקה הנועדה לגרום לנתחי הבשר הטריים, אשר מתקשים מאוד מיד לאחר השחיטה בתהליך טבעי, להיות רכים יותר. היישון מתבצע כאשר הבשר נשמר בטמפרטורה קבועה של אפס מעלות, כדי לגרום לאנזימים שנמצאים בבשר לפרק באיטיות את חלקי הבשר שהתקשו כדי לרכך אותם.

איך נדע שהגענו לרמה טובה של יישון?

נוכל לדעת שהגענו לרמה טובה של יישון הנתח באמצעות בדיקה זריזה של נגיעה בנתח באצבע. אם ניגע בנתח באצבע וייווצר שקע קטן אשר מיד יחזור למקומו – נדע שהבשר עדיין לא מיושן מספיק. אבל אם ניגע בבשר באצבע והבקע יישאר ולא יקפוץ חזרה, נדע שהבשר מספיק רך לבישול ולאכילה.

צליית הרוסטביף

אחרי שתיבלנו וציפינו את הנתח שבחרנו ברוטב לבחירתנו, מגיע החלק העיקרי של הכנתו. אפשר להכין את הרוסטביף בתבנית או על רשת בתנור. נכניס את הרוסטביף לתנור שחומם מראש לחום של 160 מעלות, לאחר שצרבנו אותו במחבת רותחת מכל הכיוונים עד הזהבה כ-3 דקות.

זמן הבישול ומידת העשייה כשנכין את הרוסטביף בתבנית

כאשר נשים את הרוסטביף בתבנית, נחמם את התנור לחום של 160 מעלות, במצב חום עליון-תחתון, ונצלה את הרוסטביף בין 40 דקות לשעה. מידות העשייה בבשר משתנות לפי זמני ההכנה, לכן אפשר להשאיר את הנתח ליותר זמן במקרה הצורך.

זמן הבישול ומידת העשייה כשנכין על רשת

גם בצליה על רשת אפשר לחמם מראש את התנור לחום של בין 250-220 מעלות, כדי לאטום את הנתח ולצרוב אותו למשך 20 דקות. לאחר מכן יהיה אפשר להוריד את חום התנור לחום של 160 מעלות ולהמשיך לצלות את הנתח עד שעה או עד שתגיעו לדרגת העשייה שתעדיפו.

ששש… זמן מנוחה

כדי שהבשר יהיה עסיסי, הבשר צריך לנוח לאחר הצלייה ולהתקרר. בצורה זו נמנע את בריחת המיצים של הבשר ונאטום אותם בתוך הנתח, וכך כאשר נחתוך אותו לפרוסות נקבל בשר רך יותר וטעים יותר.

תוספות בנפרד וציפוי מושלם לרוסטביף

ציפוי

ישנם ציפוים שונים שאפשר להכין בשביל הרוסטביף המושלם, כאשר הקלאסי והמוכר ביותר שבהם הוא ציפוי של חרדל גרגרים ודבש. חשוב להוסיף לציפוי גם שמן זית, מלח גס ופלפל שחור גרוס ואפשר להוסיף גם פרוסות שום או שום כתוש כדי להעמיק טעמים. מומלץ מאוד להוסיף עשבי תיבול כמו טימין ורוזמרין.

תוספות

התוספות שיעבדו הכי טוב עם נתח הרוסטביף הם ירקות צלויים בתנור. אפשר לצלות אותם בתבנית של הנתח מתחתיו כדי שייהנו ממיצי הנתח. הירקות המומלצים הם תפוחי אדמה, בטטות, ברוקולי, אספרגוס וכל ירק אחר קשה שאתם אוהבים.

לסיכום

מנת הרוסטביף היא מנה פשוטה אך טעימה מאוד ומרשימה מאוד. אפשר להכין אותה בקלות אם נעקוב אחרי השלבים החשובים כמו בחירת הנתח שיהיה לנו טעים, יישון הבשר וצלייה של הנתח בטמפרטורה המתאימה במשך זמן מספעק לקבלת מידת העשייה שאנו אוהבים. בתיאבון!

המדריך להכנת הרוסטביף המושלם המדריך להכנת הרוסטביף המושלם