דף הבית » בלוג » המבורגר מעושן

המבורגר מעושן

המבורגר הוא עוד וריאציה מוצלחת של שילוב בין בשר ופחמימה שכולנו אוהבים להתרפק עליה מידי פעם. מדובר במאכל כל כך פופולרי ונפוץ, שיש לו המון אפשרויות מגוונות של הכנה שאיתן אפשר להכין את המנה הבלתי מנוצחת הזאת שאף אחד לא יכול להתנגד לה, ובטח לא אוהבי בשר. רוצים להכין המבורגר מעולה בבית ולשדרג אותו? נסו להכין המבורגר מעושן ולהוסיף לו את כל הטיפים הנכונים שתוכלו לקרוא במאמר שלנו.

המבורגר מעושן

נתחי בשר להכנת המבורגר מעושן

להכנת קציצת ההמבורגר המושלמת, הדבר הכי חשוב שתצטרכו לעשות הוא לבחור את הבשר הנכון שיהיה לכם טעים. היום אפשר להכין המבורגר כמעט מכל דבר: צמחוני וטבעוני מפטריות לדוגמה, מדגים וגם מעוף, אבל ההמבורגר האמריקאי האותנטי עשוי מבשר בקר איכותי. תוכלו להכין המבורגר אסאדו מעולה או להשתמש בנתח אונטריב שומני כדי להכין את קציצת ההמבורגר המושלמת, והעיקר שהבשר יהיה טרי ומתובל היטב כמו שאתם אוהבים.

תוספות שכדאי להכין מראש או תוך כדי

בהכנת ההמבורגר המעושן, הבישול העיקרי הוא של קציצת ההמבורגר. לכן כדי להקל על ההכנה ולאכול את ההמבורגר בעודו חם, כדאי מאוד להכין את הלחמניות ואת התוספות מראש: צ’יפס, תפוחי אדמה או סלט קולסלאו יהיו תוספות נהדרות להמבורגר שלכם. למרחיקי לכת אפשר גם להוסיף פטריות ובצל מטוגנים, פרוסות אננס בצ’ילי או אפילו רטבים שונים כמו צ’ימיצ’ורי וברביקיו מייפל, שיכולים לשדרג את ההמבורגר המעושן שלכם.

סוגי תערובות להמבורגר מעושן

כדי להכין המבורגר מעושן מדהים, תוכלו לשלב ולטחון בתערובת הבשר שלכם נתחים שונים כי ממש לא חובה להסתפק בנתח אחד של הבקר. תוכלו להשתמש בתערובת של נתח סינטה, נתח חזה בקר ונתח אסאדו בשביל ההמבורגר המעושן שלכם. כמו כן מומלץ להוסיף בשר טלה לתערובת הבשר שלכם, או שומן כבש שיכול להיות תוספת נהדרת של טעם שתעניק לקציצה שלכם רכות ועסיסיות.

מטחנות ולישה

כדי לקבל את ההמבורגר המושלם, תצטרכו לטפל טוב טוב בבשר שלכם וזה מתחיל בשיטות הטחינה והלישה שלו. אפשר לטחון את הבשר בעזרת קיצוץ ידני בסכין, וזו הדרך המומלצת להכנת המבורגר ביתי מאחר וקיצוץ ידני בסכין יעניק להמבורגר מרקם מיוחד, משום שבצורה זו השומן לא ימס אל תוך הבשר לפני הכנתו והקציצה תישאר עסיסית. טחינה במטחנת בשר היא גם אופציה מעולה, אבל חשוב לשים לב לקרר את הבשר לפני טחינתו כדי שהשומן לא יתאחד עם הבשר. אחרי שטחנתם את הבשר שלכם אל תשכחו ללוש אותו היטב כדי שלא יתפרק בהכנה, אבל שימרו על עדינות כדי שהקציצה תישאר אוורירית.

זמני הכנה במעשנת

זמני ההכנה של ההמבורגר הביתי במעשנת יכולים להשתנות בהתאם לכמה גורמים: המעשנת, מידת העשייה שאליה רוצים להגיע וכמו כן עובי הקציצה שהכנתם. בתור התחלה חממו את המעשנת לטמפרטורה של 110 מעלות, וכאשר הגעתם לטמפרטורה זו הכניסו את ההמבורגרים לעישון של כשעה. לא צריך להיות מומחים כדי לדעת איך מעשנים בשר, פשוט בדקו את ההמבורגרים מפעם לפעם כדי לראות אם הם הגיעו למידת העשייה שרציתם, ובסוף העלו את הטמפרטורה של המעשנת ל-200 מעלות כדי לצרוב אותם במשך דקה לפני ההגשה.

לסיכום

הכנת המבורגר ביתי מעושן יכולה להיות הדבר הכי טעים וגם קל שתעשו. חשוב שתשימו לב לבשר שאתם משתמשים בו, תשלבו נתחים שמנים וכמובן שימו לב לטמפרטורות של המעשנת. כך תוכלו ליהנות מהמבורגר מעושן מושלם.